Sales Team Manager till Academic Work - Stockholm

Academic Work Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Rollen som Sales Team Manager ger dig möjlighet att växa både som individ och få dina kollegor att nå nya höjder - och vi vågar lova att du kommer ha riktigt kul på vägen!

OM TJÄNSTEN
Academic Work är ett av Sveriges största rekryterings-och bemanningsföretag. Vi rekryterar och hyr ut young professionals - studenter och akademiker som befinner sig i början av karriären. Vi är en internationell verksamhet och idag består koncernen, Akind, av flera varumärken - alla med sina egna expertområden.

Vi söker nu en Sales Team Manager till ett av våra kontor i Stockholm.
Som Sales Team Manager driver du ett eget team med Account Managers och har en betydelsefull roll i kontorets ledningsgrupp. Du har ett stort intresse för att leda och coacha dina kollegor och tar ansvar för ditt teams resultat. Dessutom har du en viktig roll i att skapa en dynamisk och positiv arbetsmiljö.

Ditt team och din utveckling
För att du ska få en bra start i din roll kommer du att löpande få utbildning i ledarskap. Du kommer få de verktyg som du behöver för att samarbeta med nya kollegor och självklart få stöttning från den lokala ledningsgruppen. Utöver det jobbar du tätt med din chef Maria Asplund Swedner, Branch Manager.

Vi erbjuder
Förmånspaket som belönar ditt hårda arbete: Utöver en förmånlig lönemodell erbjuder vi ett omfattande förmånspaket, inklusive extra semesterdagar, generösa friskvårdsförmåner, flexibilitet kring arbetsplats och tid, tjänstepension och sjukförsäkring. Möjlighet att bli delägare: Vi tror på att skapa en stark gemenskap och engagemang där alla har en del i företagets framgång. Därför erbjuder vi dig möjligheten att köpa andelar i bolaget.

ARBETSUPPGIFTER

Publiceringsdatum
2024-05-22

Dina arbetsuppgifter
• Som chef säkerställer du strukturer för att skapa goda resultat. Du arbetar löpande med att planera, organisera och följa upp ditt team för att optimera teamets resultat.
• Som ledare motiverar och inspirerar du medarbetare och teamet för att skapa engagemang, prestation och måluppfyllnad. Du identifierar och följer upp individuella utvecklingsplaner för dina medarbetare och håller i teammöten såväl som individuella medarbetarsamtal.
• Som coach skapar du möjlighet för lärande och utveckling. Du arbetar med en tydlig ambition om att alla medarbetare ska få stöd och utrymme till att nå sin fulla potential. Du stöttar dina Account Managers i deras dagliga aktiviteter såsom att följa med på kundbesök och skapa affärer.
• Som operativ kommer du ansvara över ett par egna kunder. I din operativa tid som Account Manager kommer du vara en förebild i vardagen och hålla dig uppdaterad inom våra processer och affärer. Du kommer genomföra egna kundmöten med nya och befintliga kunder och ansvara över hela säljprocessen.
• I dina ansvarsområden ovan har du dessutom en aktiv roll i kontorets ledningsgrupp där du förväntas bidra till ett framgångsrikt ledningsgruppsarbete med nära samarbeten med kontorets Team Managers inom Operations och Sales. Vid behov kommer du även att ansvara för att rekrytera och introducera nya medarbetare till ditt team.

VI SÖKER DIG SOM
• Har arbetat minst ett år inom B2B-försäljning
• Har minst ett års erfarenhet av att leda ett säljteam
• Obehindrade kunskaper i svenska i tal och skrift
• Goda språkkunskaper i engelska i tal och skrift
• Har B-körkort

Det är meriterande om du har
• Flera års erfarenhet inom B2B-försäljning och/eller ledarskap
• Erfarenhet av att arbeta inom bemanning- och rekryteringsbranschen
• Erfarenhet inom något av våra affärsområden IT, teknik, ekonomi, lager och logistik
• Eftergymnasial utbildning inom Business Management, försäljning, marknadsföring, ledarskap eller likvärdigt
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
• Resultatinriktad
• Självkännedom
• Samarbetsförmåga
• Strukturerad
• Affärsmässig

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
• Om oss
• Vår kultur & våra värderingar
• Vår mission - We make people grow
• Instagram@academicwork

Varaktighet, arbetstid, etc.
Heltid

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15104656".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450), http://www.academicwork.se

Arbetsplats
Academic Work

Jobbnummer
8698154

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Academic Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Academic Work Sweden AB: