Sales Coordinator till Micvac

Bravura Sverige AB / Kundservicejobb / Göteborg
2023-03-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Sales Coordinator till Micvac" (publicerad 2023-12-01) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Publiceringsdatum
2023-03-29

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Micvac.

Om företaget
Micvac är ett företag som erbjuder en unik patenterad hållbar systemlösning för att bland annat producera färsk färdigmat på ett hållbart och hälsosamt sätt. Den patenterade tekniken gör att maten kan tillagas och pastöriseras i själva förpackningen. Företaget har kunder över hela världen och i Sverige finns exempelvis Lantmännen med varumärket Gooh som produceras med Micvac-teknologin. Micvac grundades år 2000 och idag arbetar 18 medarbetare på kontoret i Mölndal med försäljning, marknadsföring, utveckling och produktion. Företaget präglas av en tillväxtanda och står inför en ny expansiv fas. I takt med att Micvac växer söker de en lösningsorienterad Sales Coordinator som ska säkerställa nöjda kunder.

Micvac är ett snabbväxande företag bestående av en ambitiös arbetsgrupp som är inriktad på att ständigt utveckla och förbättra företaget. Företagskulturen kännetecknas av hög ambition och drivkraft, som har siktet på en expansion av företaget på den internationella marknaden. Teamet består av en mångfald av olika kulturer och personligheter som arbetar tillsammans mot gemensamma mål, att driva Micvac framåt. Det finns goda möjligheter att utvecklas inom företaget genom att ta på sig nya ansvarsområden och större positioner på sikt.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Sales Coordinator ansvarar du för att bibehålla och utveckla befintliga kundrelationer samt att säkerställa hög kundnöjdhet. Daglig kontakt med både svenska kunder inom B2B och "order to cash", samt med internationella nyckelaktörer inom livsmedelsindustrin, är en del av arbetsuppgifterna. Du ansvarar även för att se till att ordrar och varor levereras enligt överenskommen tidsplan. Därtill fungerar du även som "spindeln i nätet" genom ett nära samarbete med övriga avdelningar på Micvac och tar hand om kontakten med leverantörer och transportbolag, leveranskoordinering, bokningar samt export- och tulldokumentation. Orderhantering, kundreskontra och administration relaterat till kundbeställningar ingår också i dina arbetsuppgifter och är något du ansvarar för. Dessutom ingår hantering av kund- och exportdeklarationer, samordning av sjö- och flygfrakt samt planering av dessa. Som Sales Coordinator är man ansvarig för att upprätthålla företagets orderprocesser och kundrelationer samt att proaktivt samarbeta med kunderna för att säkerställa en hög leveranssäkerhet. Att bygga starka relationer med kunderna och säkerställa hög kundnöjdhet ligger i ens primära ansvar som Sales Coordinator.

• Registrera reklamationer, orderregistrering, boka frakt, tulldokumentation och leveranskoordinering
• Samarbete mellan avdelningar
• Fakturahantering, kreditering och kundreskontra
• Delaktighet i att rekrytera och registrera nya kunder

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning
• Erfarenhet av administration/kundservice är ett krav, Tidigare erfarenhet av en liknande tjänst är högst meriterande
• God dator och IT/systemvana, erfarenhet av SAP, Visma eller Monitor är meriterande
• Kunskaper inom Excel och Office Paketet
• Flytande kunskaper i svenska och mycket goda kunskaper i engelska tal och skrift

Som person är du en uppmärksam och ambitiös lagspelare som motiveras av att leverera lösningar på ett aktivt och förutseende sätt. Du söker nya sätt att förbättra och effektivisera arbetssätt och processer. Du har vilja, engagemang och förmåga att hjälpa andra och vill vara med på en spännande tillväxtsresa. Vidare är du en säker datoranvändare som är bekväm att administrera i olika system. Du är en prestigelös och ansvarsfull person som är mån om organisationen och kan arbeta utanför ramen av din egen arbetsbeskrivning. Du ser inga problem att stötta upp där det behövs, och du anstränger dig för att lösa problem på ett effektivt. Avslutningsvis för att vara framgångsrik i denna roll har du ett öga för detaljer och är en noggrann person som alltid strävar efter att utföra dina uppgifter på ett korrekt och önskat sätt.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Selina Fredin
selina.fredin@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
7601624

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: