Riksbyggen söker erfaren säljkoordinator
Riksbyggen / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Riksbyggen i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Järfälla eller i
hela Sverige Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer med bostadsrätt. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med såväl bostadsrättsföreningar och företag som offentliga fastighetsägare som kunder. Vår verksamhet finns över hela landet och i dag är vi cirka 2 300 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder medarbetarna möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Välkommen!
Affärsområde Fastighetsförvaltning är inne i en spännande utvecklingsfas där vi tagit fram en gemensam metod för proaktiv merförsäljning till befintliga kunder och en metod för nyförsäljning. Totalt är det ca 300 kundansvariga som arbetar med merförsäljning och 25 st som arbetar med nyförsäljning med placeringar lokalt på våra 25 st marknadsområdeskontor
Vi behöver nu förstärka våra resurser med en tjänst inom försäljning. Du ingår i affärsstöd sälj, för affärsområde Fastighetsförvaltning, med placering på Riksbyggens huvudkontor i centrala Stockholm och du rapporterar till affärs- och försäljningschefen.
Vad ska du göra?
I arbetet som säljkoordinator är du en del av ett säljteam och stöttar säljenheten i sitt arbete med befintliga och nya kunder. Du jobbar med utveckling av säljanbudsprocesser, säljmetodik och säljstöd.
Du hjälper till att samordna säljrelaterade aktiviteter inom affärsområdet och bidrar till att säljmålen uppnås. Du stöttar verksamheten med expertis och säljstödjande material inom det egna specialistområdet för både nya och befintliga affärer. Du företräder affärsverksamhetens behov och nytta för kund i en intern beställarroll.
Du kommer att jobba i nära samarbete med försäljningschefen delta i olika arbetsgrupper, ta fram beslutsunderlag och stötta försäljningschefen med administrativa arbetsuppgifter.
Vem är du?
Erfarenhet/särskild kompetens:
Du har erfarenhet av försäljningsarbete. För att lyckas i tjänsten krävs det att du har arbetat nära affären samt att du gärna har erfarenhet av att hjälpa andra att lyckas i sina affärer. Du har kundfokus och en känsla för att förstå kundens behov. Du har även en god administrativ förmåga. Erfarenhet att arbeta mot segmentet brf är meriterande liksom erfarenhet från att tolka förfrågningsunderlag och upprätta avtal. Du är kreativ och en "doer", samt har lätt för att skapa långsiktiga relationer.
Publiceringsdatum2016-11-24Dina personliga egenskaperFörtroende, samarbete, engagemang och ansvarstagande är hörnstenar i Riksbyggens syn på medarbetarskap och ligger som grund. Att vara självgående, ansvarsfull och ha förmåga att driva processer och projekt framåt. Du är social, lyhörd och bra på att samarbeta, analysera, se helheten och kunna göra prioriteringar.
Du har en relevant akademisk utbildning med inriktning på ekonomi och eller marknadsföring.
Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Låter detta intressant? Din ansökan skickar du till oss via riksbyggen.se/jobb-och-karriar/lediga-tjanster senast 2016-12-18.
Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Ersättningenligt ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktUlf Halvarsson, Affärs-och försäljningschef
ulf.halvarsson@riksbyggen.se 090-159646
FöretagRiksbyggen
AdressRiksbyggen
Riksbyggen
10618 Stockholm
KontorsadressRiksbyggen
Jobbnummer 3178565
Observera att sista ansökningsdag har passerat.