Ricoh IT-Partner söker Kvalificerad Ekonomiassistent!
Manpower Huvudkontor / Ekonomiassistentjobb / Karlskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Karlskrona,
Ronneby,
Torsås,
Karlshamn,
Emmaboda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Manpower Huvudkontor i Karlskrona,
Ronneby,
Torsås,
Karlshamn,
Tingsryd eller i
hela Sverige Midcon - Ricoh IT-Partner;
Ricoh IT-Partner är fristående företag, men samtidigt exklusiv partner till Ricoh Sverige, som erbjuder hela produkt- och tjänsteutbudet för dokumenthantering, IT-infrastruktur och AV/Videokonferens.
Ricoh Sverige AB är ett ledande företag inom dokument- och informationshantering.
Bolaget erbjuder heltäckande lösningar för kunders IT-miljöer med ett brett utbud av utrustning, mjukvaror, tjänster och konsultverksamhet. Bolaget har specialiserad expertis inom bland annat IT-tjänster samt utskriftshantering för kontor och produktion.
Ricoh Sverige har cirka 650 anställda i en rikstäckande organisation med verksamhet på 26 orter samt partners på 9 orter. Ricoh Sveriges totala försäljning uppgår till cirka 1 600 miljoner SEK.
Publiceringsdatum2014-09-23Dina arbetsuppgifterSom ekonomiassistent hos Ricoh IT-Partner är du den person som har det totala ansvaret för ekonomin i moderbolaget och samtliga dotterbolag.
Arbetsuppgifter• Löpande daglig redovisning och bokföring
• Löner (kollektiv & tjänstemans)
• Ekonomisk uppföljning
• Göra avstämningar av kontosaldon
• Handlägga in- och utbetalningar
• Hantera anläggningstillgångar
• Redovisa skatter, moms och avgifter
• Bokslut (nära dialog med revisorn)
• Rese- och traktamente utlägg
• Hantera leverantörs- och kundfakturor
Tjänsten är en tillsvidareanställning, 100 %, dagtid: måndag - fredag. Placeringsort är Karlskrona.
Tillträde enligt överenskommelse dock tidigast januari 2015.
Vem är du?
Som person är Du noggrann, sifferintresserad, ambitiös och självgående. Du är analytisk, ansvarstagande och resultatorienterad. Du bör vara en initiativrik och engagerad person som tycker om struktur, ordning och reda. Samtidigt är det viktigt att Du är lyhörd och har lätt för att skapa kontakter. Du är också stresstålig och har ett flexibelt förhållningssätt där ingenting är omöjligt.
Givetvis har du en gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning alternativt någon likvärdig utbildning. Ett krav är att du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med löpande ekonomi, minst fem år samt har en mycket god förståelse för dess funktion. Du måste känna dig bekväm i Officepaketet, Pyramid samt gärna Hogia Lön. Du hanterar det svenska språket i både tal och skrift, samt förstår engelska på en god nivå.
Kontaktperson för detta jobbTjänsten söker du via
www.manpower.se .
För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare; Camilla Svensson,
camilla.svensson@manpower.se alt. 0455-302782.
Urvalet sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 31:a oktober.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattning100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCamilla Svensson 0455-302782
FöretagManpower Huvudkontor
AdressManpower Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2007016
Observera att sista ansökningsdag har passerat.