Ricoh i Solna söker engagerad orderadministratör
HK / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos HK i Solna,
Stockholm,
Järfälla,
Huddinge,
Tyresö eller i
hela Sverige Ricoh Sverige AB är ett ledande företag inom dokument- och informationshantering. Bolaget erbjuder heltäckande lösningar för kunders IT-miljöer med ett brett utbud av utrustning, mjukvaror, tjänster och konsultverksamhet. Ricoh Sverige har cirka 650 anställda i en rikstäckande organisation med verksamhet på 21 huvudorter och den totala försäljningen uppgår till cirka 1 600 miljoner kronor.
Ricoh i Solna söker engagerad orderadministratör
Publiceringsdatum2015-04-30Dina arbetsuppgifterVi söker nu en senior orderadministratör till vårt huvudkontor i Solna. Dina primära arbetsuppgifter är att registrera order och avtal samt administration kring detta, du kommer även agera stöd vid orderläggningen inom och utanför avdelningen. Du kommer ha överblick och uppföljningar av obetalda fakturor. Du kommer även ta fram rapporter om ordrar och göra uppföljningar samt nödvändiga korrigeringar.
Generella arbetsuppgifter
• Registrering av order och avtal
• Stöd vid orderläggning inom och utanför avdelningen
• Överblick och uppföljning av obetalda fakturor
• Ta emot samtal, externt och internt, avhjälpa på ett korrekt sätt
• Ta emot ärenden via mail, externt och internt, avhjälpa på ett korrekt sätt
• Kontakt med kunder
• Arbeta utifrån och följa fastställda SOX-krav
Vem är du?
Som orderadministratör söker vi dig som har minst gymnasiekompetens inom relevant utbildning samt motsvarande 2-3 års arbetslivserfarenhet från liknande roll. Som person har du en hög servicenivå och kunden står alltid i fokus. Du gör allt du kan för att få en nöjd kund. Vidare tycker du det är viktigt med service internt och du strävar efter att få ett gott samarbete med dina kollegor. Vi söker dig som är engagerad, driftig, noggrann, självgående och administrativ. Du är van att ta dig an ad hoc uppgifter och ser det som en utmaning att kunna prioritera på ett bra sätt. Att du har goda kunskaper i Officepaketet samt engelska språket, ser vi som en självklarhet.
Vi erbjuder?
Ricoh erbjuder en spännande arbetsplats med en kultur som uppmuntrar till dialog och innovation. Vi arbetar ständigt med att förenkla livet och arbetet för människor och där är våra medarbetare en mycket viktig del. Här får du möjlighet att arbeta i ett öppet och positivt klimat som främjar prestation och tillväxt. Denna tjänst är stationerad på vårt huvudkontor i Solna i en central funktion.
Så ansöker duDu söker tjänsten genom att skicka ditt CV och personliga brev till
rekrytering@ricoh.se märk ansökan "orderadministratör Solna". Sista ansökningsdag är 2015-05-31. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anders Jansson på 08-734 19 11. Vi kommer att intervjua löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan redan idag!
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-31
Ange följande referens när du ansöker: "orderadministratör Solna"
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@ricoh.seFöretagHk
AdressHk
Box 1536
17129 Solna
KontorsadressRöntgenvägen 3
Solna
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-7343300
Jobbnummer 2272914
Observera att sista ansökningsdag har passerat.