Retail Staffing söker Staffing Manager

Retail staffing - Bemanning&Rekrytering inom Butik/E-commerce/Ev / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Retail staffing - Bemanning&Rekrytering inom Butik/E-commerce/Ev i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Kungsbacka eller i hela Sverige

Retail Staffing

Sedan starten 2014 har vi snabbt vuxit tack vare vårt smarta och moderna konsult- och bemanningslösning och duktiga medarbetare. Vi skapar mer tid till aktiv försäljning och kundfokus.

Affärsområde Staffing - samarbetar med rikstäckande butikskedjor inom retail med butikspooler i Stockholm, Göteborg, Skåne samt Linköping/Norrköping-området, mfl. Vi rekryterar och bemannar även med butikssäljare och administrativ personal över hela Sverige.

Affärsområde Consulting - hyr ut administrativ personal, butikssäljare, m.m. över hela Sverige till företag inom retail, E-commerce samt FMCG på korta eller längre uppdrag.

Retail Staffing Sverige AB är medlem i Kompetensföretagen Almega och följer alla gällande kollektivavtal.

"We are retail - New Retail"

Retail Staffing söker en Staffing Manager - ny tjänst!

För att möta den fortsatta efterfrågan söker vi nu en Staffing Manager som skall ansvara för våra två affärsområden: Staffing och Consulting.

Vårt affärsområde Staffing har sedan starten hösten 2014 vuxit och är idag branschledande när det gäller butiksbemanning. Vi är ett team på tio härliga kollegor och tillsammans med våra kunder bemannar vi över 500 butiker runt om i Sverige och har över 500 st konsulter vi kallar polare. Vi rekryterar även över 200 butikssäljare per år till våra kunder och är verksamma över hela Sverige.

Vi har en fortsatt starkt tillväxt och har under det senaste året även hyrt ut administrativ personal till kortare och längre uppdrag inom olika tjänster, därför har vi under 2018 startat upp vårt nya affärsområde vi kallar Consulting.

Staffing Manager rapporterar till CEO och sitter med i Retail Staffings ledningsgrupp.

Huvudsakligt ansvarsområde

• Fokusera på och uppnå uppsatta aktivitetsmål, affärsutveckling och budgetmål
• Ansvar för uppstart, implementation och drift för Affärsområdet Consulting
• Ansvar för våra två affärsområden Staffing och Consulting
• Personalansvar
• Leda och fördela arbetet inom gruppen
• Skapa och bygga relationer med befintliga och framtida kunder, kandidater och konsulter
• Tidrapportering och fakturering
• Kund- och konsultadministration

Publiceringsdatum
2018-10-28

Dina arbetsuppgifter

• Du arbetar brett med försäljning, rekrytering och ledarskap inom våra två affärsområden
• Operativt ansvar för den dagliga verksamheten
• Att matcha tillgång och efterfrågan hos våra kunder och på vår marknad
• Utefter kundens behov presenterar Staffing Manager förslag på bemanning och förhandlar fram nya avtal
• Medverka till att vi har marknadens bästa förutsättningar och verktyg för vår verksamhet
• Ansvar för kontakt med våra leverantörer


Dina personliga egenskaper
Du trivs med att jobba i ett brett nätverk och din ledarstil präglas av en förmåga att entusiasmera andra. Tjänsten kräver att du arbetar målmedvetet och resultatorienterat. Då tjänsten innebär en del beslutsfattande så är det viktigt att du har integritet och är trygg i dig själv. Du måste gilla att arbeta som problemlösare, både självständigt och i lag.Vi ser att du har erfarenhet inom sälj, bemanning/rekrytering och ledarskap.

Du har en tydlig leveransroll och du en bra känsla för mycket hög service. Hos oss är entreprenörsandan mycket viktig.

Som person är du säljinriktad, prestigelös och engagerad. Du har ett genuint intresse av andra människor och är en vass lagspelare. Du är duktig på att såväl etablera nya kundrelationer som att vårda befintliga.

Det är viktigt att du har ett affärsmässigt fokus och har förmågan att se helheten i både affär och konsultperspektiv. Du kommer arbeta med både tjänstemän och kollektivpersonal. Troligtvis har du flera års erfarenhet som konsultchef från bemanningsbranschen och är nu redo att ta nästa steg.

Vad erbjuder vi dig?

• Varierande och utvecklande arbetsuppgifter med stor möjlighet att påverka sitt eget arbete och resultat
• Goda utvecklingsmöjligheter
• Verka i ett växande företag och bransch som ständigt utvecklas
• Marknadsmässig grundlön och bonus
• Anställningsvillkor som är reglerat i kollektivavtal för tjänstemän
• Friskvårdsbidrag samt andra personalförmåner
• Tjänstepension

Övrigt

Vi sitter i stora fina lokaler mitt i city tilsammans med våra kollegor på Retail Recruitment. Resor inom Sverige förekommer.
För oss är det viktigt att hitta rätt person till denna nya och viktiga tjänst så vänta inte med att registrera din ansökan då vi kallar till intervju fortlöpande. Välkommen att registrera din ansökan via vår hemsida (vi kan ej hantera ansökningar via mejl eller post).

Har du frågor om oss kan du kontakta Ulrika Mikkelsen/CEO Retail Staffing på 0767-774138 alt ulrika.mikkelsen@retailstaffing.se

"We are retail - new retail"

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulrika Mikkelsen ulrika.mikkelsen@retailstaffing.se 0767-774138

Företag
Retail staffing - Bemanning&Rekrytering inom Butik/E-commerce/Ev

Adress
Retail staffing - Bemanning&Rekrytering inom Butik/E-commerce/Ev
Drottninggatan 31
41114 Göteborg

Kontorsadress
Drottninggatan 31

Jobbnummer
4426714

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Retail staffing - Bemanning&Rekrytering inom Butik/E-commerce/Ev

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Retail staffing - Bemanning&Rekrytering inom Butik/E-commerce/Ev: