Resurssamordnare IFO

Linköpings kommun, Socialförvaltningen / Organisationsutvecklarjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings kommun, Socialförvaltningen i Linköping

Socialförvaltningen är en växande myndighetsförvaltning med ca 350 medarbetare. Verksamheten består av tre verksamhetsområden, avdelningen för försörjningsinsatser, individ- och familjeomsorg samt äldre och funktionsnedsatta. Socialförvaltningen har enligt socialtjänstlagen det yttersta ansvaret för de som vistas i kommunen. Verksamheten fokuserar huvudsakligen på barn/ungdomar och deras föräldrar, vuxna i behov av insatser på grund av åldrande, funktionsnedsättning psykosocial problematik samt individer i behov av försörjningsinsatser.



Om arbetsplatsen
Avdelningen för Individ- och familjeomsorg (IFO), stödfunktioner, arbetar med socialt utrednings- och uppföljningsarbete i samråd med andra funktioner inom Socialförvaltningen.

Inriktningen är personer aktuella för slutenvård och öppenvård riktat mot flera olika målgrupper (barn, ungdom, vuxna).

Publiceringsdatum
2017-06-02

Dina arbetsuppgifter
Du ska som Resurssamordnare fungera som resursbank när det gäller både slutenvård och öppenvård riktat mot flera olika målgrupper (barn, ungdom, vuxna). Genom Din kunskap och erfarenhet om olika insatsers effekter ska du kunna stödja medarbetare och chefer i valet av insats utifrån kvalitet och kostnadseffektivitet.

I uppdraget samarbetar du bland annat nära medarbetare på Socialförvaltningen inom uppföljning familjehem, äldre och funktionsnedsatta och även med Utbildningsförvaltningen gällande skolplacering.

Det ingår även att ha kontroll över placeringsutveckling och statistik samt att ha ett särskilt ansvar för uppföljning av kvalitet på öppenvårds- och slutenvårdsinsatser. Viss uppföljning sker genom platsbesök och möten med utförare.

Förhandling och avtalstecknande med olika utförare samt deltagande i upphandlingsarbete är en vanligt förekommande arbetsuppgift. Resurssamordnaren ska efter granskning och kontering, mottagningsattestera fakturor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har Socionomexamen eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Du ska ha gedigen och bred erfarenhet från socialtjänstsektorn samt erfarenhet av placerings- och resursfrågor.

Du bör ha kunskaper kring lagen om offentlig upphandling och avtalstecknande samt vana av förhandling. Du ska också vara uppdaterad på forskning inom området.

Du bör också vara mål- och resultatinriktad, ha lätt för att samarbeta samt ha god initiativ- och handlingsförmåga samt kunna arbeta strukturerat och vara flexibel.

I Linköpings kommun är idéer och innovation centralt. Det är nämligen idérikedomen hos kommunens engagerade och inflytelserika medarbetare som ger Linköping möjligheten att utvecklas och vara en av Sveriges snabbast växande städer. Här är kreativitet, mångfald och jämställdhet minst lika viktigt som att ligga i framkant när det gäller världsledande högteknologi och nytänkande forskning. Tillsammans förbättrar vi våra invånares vardag och framtid. Linköping - Där idéer blir verklighet.

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här: http://www.linkoping.se/Jobba-hos-oss

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2017-08-14 tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-16
Ange följande referens när du ansöker: 2017/1044
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Angelika Nordin, HR 013-294726
Marie Skön, gruppchef 013-207477

Företag
Linköpings kommun, Socialförvaltningen

Adress
Linköpings kommun, Socialförvaltningen
Stadshuset
58181 Linköping

Kontorsadress
Stadshuset

Jobbnummer
3536895

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings kommun, Socialförvaltningen: