Resultatinriktad kontorschef till skattekontoret Örnsköldsvik
Skatteverket / Administratörsjobb / Örnsköldsvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Örnsköldsvik,
Nordmaling,
Kramfors,
Bjurholm,
Sollefteå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Örnsköldsvik,
Kramfors,
Sollefteå,
Härnösand,
Mark eller i
hela Sverige - led framtidens skattekontor
Skattekontoren är våra viktigaste produktionsenheter och inom samtliga verksamhetsområden befinner vi oss i ett skede av utveckling och förändring. Vi har ett starkt fokus på att förenkla och effektivisera vår verksamhet och vi vill möta medborgare och företag utifrån deras behov och situation.
Vi söker nu kontorschef till skattekontoret i Örnsköldsvik.
Skattekontoret hanterar ärenden med privatpersoner och små företag för 4 kommuner i närområdet. Kontoret har 50 anställda och består av 2 skattesektioner och en revisionssektion. Varje sektion leds av en sektionschef som tillsammans med kontorschefen bildar kontorets ledningsgrupp. Kontorschefen är direkt underställd regionchefen.
Uppdraget innebär att
du leder och styr, utvecklar och följer upp verksamheten som bedrivs inom kontoret. Du visar resultat och ser till att ditt kontor når uppsatta mål. Du leder kontorets ledningsgrupp och ingår i regionens ledningsgrupp. Tillsammans med dina chefskollegor i regionens ledningsgrupp har du ett gemensamt ansvar för regionens verksamhet. I uppdraget ingår dessutom att:
• förvalta och driva påbörjat verksamhetsutvecklingsarbete
• företräda Skatteverket internt och externt, samt arbeta för ett starkt förtroende för myndigheten och ett gott anseende för oss som samverkanspartner och arbetsgivare
• ansvara för kontorets ekonomi och för att kontoret har den kompetens som verksamheten och utvecklingen kräver
• se till att verksamheten bedrivs effektivt, enhetligt och rättssäkert
• ha resultat- och budgetansvar, vilket innebär att uppnå fastställda mål inom givna ekonomiska ramar och enligt våra riktlinjer.
Rätt person motsvarar högt ställda krav enligt vår ledarprofil vilket innebär att
• vara utvecklingsorienterad
• ha förmåga att leda och fatta beslut
• vara resultat- och målinriktad
• ha förmåga att stödja och samverka
• ha kommunikationsförmåga
• vara stabil och trygg som person.
Rätt person för jobbet har dessutom
• relevant högeskoleutbildning alternativt flera års erfarenhet av arbete inom ekonomi eller juridik
• dokumenterad kunskap om, och erfarenhet av, att leda produktion i en stor kunskapsorganisation med flera beslutsnivåer
• erfarenhet av att leda genom andra chefer
• ett flexibelt och säkert ledarskap som kännetecknas av god självkännedom och god förmåga att skapa bra förutsättningar för medarbetare
• helhetssyn med god förmåga att se samband och hitta lösningar
• god förmåga att strukturera, prioritera och följa upp verksamheten
• förmåga att med egna initiativ och åtgärder arbeta för ökad mångfald och jämställdhet på arbetsplatsen.
Det är meriterande om du har goda kunskaper inom skatteområdet.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och ledaregenskaper.
Anställning
Anställningen är tillsvidare, men uppdraget som kontorschef är tidsbegränsat precis som alla andra chefsuppdrag inom Skatteverket.
Om du har du frågor
om tjänsten är du välkommen att kontakta följande personer:
Sista ansökningsdatum: 2010-10-10
Publiceringsdatum2010-09-25Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktPekka Kairento, Regionskattechef, tel 010-573 87 74
Elisabet Sundelin, Personalstrateg, tel 010-573 88 10
Thomas Karlsson, SACO, tel 010-573 87 83
Lars-Göran Fridlund, ST, tel 010-576 06 46
Carolina Sölvelid, HR-Konsult Personalenheten, tel 010-574 79 80
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Jobbnummer 741020
Observera att sista ansökningsdag har passerat.