Reservdelskoordinator med projektledartalang

Adecco Sweden AB / Logistikjobb / Helsingborg
2018-06-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Reservdelskoordinator med projektledartalang" (publicerad 2018-08-14) ⬅️


Visa alla logistikjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige

Nederman är ledande inom filtrering, rening och återvinning i krävande miljöer. Företaget grundades 1944 i Sverige av Philip Nederman. Företaget bröt ny mark genom att utveckla produkter och lösningar för att ta hand om luftföroreningar i produktionsanläggningar och förbättra arbetsmiljö. 2010 förvärvade Nederman Dantherm Filtration vilket gjorde Nederman världsledande inom industriell luftfiltrering. Nederman erbjuder numera lösningar både för att skydda arbetsmiljön inne i produktionsanläggningar och för att skydda miljön utanför mot utsläpp. Företaget erbjuder även lösningar för resurshantering, dvs. återvinning och hantering av produktionsspill.

Nederman Nordics utvecklar nu sin Helpdesk-organisation och söker därför en Reservdelskoordinator som får uppdraget att skapa en effektiv och användarvänlig struktur för reservdelar. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Helsingborg.

Hur ser din arbetsdag ut?
Du kommer till ett bolag med en lång, framgångsrik historia. De senaste åren har vi genomgått en organisationsförändring för att kunna växa ytterligare och bli mer effektiva och kundfokuserade.

Publiceringsdatum
2018-06-18

Om tjänsten
Det dags att skapa en tydlig struktur i vår reservdelsportfölj. Vårstora reservdelsportfölj kommer från flera olika leverantörer runt om i värden, vi själva är en av dem. Det kan idag vara ett tidskrävande jobb för servicetekniker och Helpdesk att söka upp bäst alternativ för kunden. Våra tekniker vill lägga så mycket som möjligt av sin tid på att hjälpa kunden ute på plats och vår Helpdesk vill kunna ge snabb support till de kunder som önskar få detta över telefon och mail. Det är här DU kommer in i bilden!
Ditt uppdrag är att ta in information om kundens behov från tekniker och Helpdesk och söka upp rätt reservdelar för deras uppdrag samt stötta dem med att skapa offerter. Du kommer även ha kontakt direkt med kunden. Ganska snart kommer du att ha identifierat ett antal effektiva sökvägar, skapat goda kontaktytor och nätverk hos leverantörer och fått erfarenheter av hur vi bäst löser kundens reservdelsbehov. Dessa erfarenheter och best practice är början på den reservdelsstruktur som skall göra Nedermans serviceorganisation ännu mer effektiv och kundfokuserad. Målet är att på sikt ha ett riktigt vasst system med tydliga rutiner som underlättar sökvägarna. Då får vi mer tid för kunden! Du kommer till en början främst att arbeta mot den svenska marknaden men på sikt arbetar du sannolikt mot hela Nordic-regionen. Serviceteknikerna är dina interna kunder men du kommer också att ha extern kundkontakt främst via mail och telefon eftersom du är en del av vårt Helpdesk-team. Du jobbar även nära våra Servicekoordinatorer.

Vem trivs här?
Vi söker dig med detektivtalang, teknisk nyfikenhet och god problemlösningsförmåga. Du är en person som gillar att skapa ordning och struktur och är en serviceinriktad administratör. Du motiveras av att hjälpa kunder och kollegor. Där andra börjar ge upp är du den som kommer med ytterligare en ide '. Du testar olika lösningar genom att ständigt samla information och kunskap från kollegor och kunder och du delar gärna med dig av din kompetens samtidigt som du uppskattar att få ta del av andras. Möjligheten att få utveckla och påverka en ny tjänst lockar dig eftersom det bor en entreprenör i dig. Om du har arbetat med förändringsarbete eller utveckling av arbetsrutiner och system tidigare kommer det att komma till nytta hos oss.
Vi har inga krav på specifik utbildning men vi tror att du har erfarenhet av att arbeta administrativt, har god datavana och är trygg med att kommunicera via mail och telefon. Erfarenhet av artikelhantering, affärssystem och kund- och leverantörskontakt kommer också att vara till stor hjälp.

Vad erbjuder vi?
Det är lätt att vara stolt när man jobbar på Nederman. Detta är en möjlighet att få jobba för en globalt ledande organisation som hela tiden växer och utvecklas.
Låter detta som en utmaning för dig? Ansök senast 19 augusti. Urval sker löpande. Tillträde sker enl ök. Frågor ang tjänsten besvaras av rekryteringskonsultVictoria Grann Hammarström telefon 036-35 10 34, victoria.hammarstrom@adecco.se ( under ve 29-33 har jag semester och har edast begränsad åtkomst till mail)

Bra att veta:

Vi hanterar endast ansökningar som registreras via denna sida. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Adecco använder personlighetstester och videointervjuer som en del i urvalsarbetet. Dessa skickas till dig via mail. Det är viktigt att du genomför dessa för att komma vidare i processen. Du är alltid välkommen att höra av dig med frågor eller funderingar.

Välkommen att söka!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-17
Ange följande referens när du ansöker: ref-26739
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Victoria Hammarström

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Storgatan 28
55321 JÖNKÖPING

Kontorsadress
Östra Storgatan 28

Jobbnummer
4210478

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: