Repair Controller

Montico HR Partner AB / Inköpar- och marknadsjobb / Motala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Motala, Vadstena, Mjölby, Karlsborg, Linköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Montico HR Partner AB i Motala, Vadstena, Mjölby, Linköping, Askersund eller i hela Sverige

Kundföretaget
Alstom är en global koncern, med cirka 30 000 anställda i 60 länder. Här i Norden arbetar cirka 300 personer. Alstom har kontor och depåer i bl.a. Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Göteborg, Helsingborg, Boxholm och Motala. Alstom är ensamma i världen om att erbjuda allt inom spårtrafik - från själva tågen till underhåll, räls, signalsystem och annan infrastruktur. Det gör att deras kunder kan välja oss som leverantör av en eller flera tjänster eller produkter. De kan, som helhetsleverantör bidra till stora samordningsvinster genom att deras kund får en enda leverantör med kontroll över alla delar i kedjan.

Denna tjänst är ett konsultuppdrag. Du kommer att bli anställd på Montico och arbeta sm uthyrd konsult hos Alstom. Anställningen är tidsbegränsad och varar mellan slutet av mars till sista augusti.

Publiceringsdatum
2020-02-04

Dina arbetsuppgifter
Arbetet innefattar skicka material för reparation, skapa reparationsordrar, packa gods för reparation, boka transporter till leverantör/andra sajter samt ha den övergripande kontrollen av alla öppna inköp/reparationer. Du rapporterar till Supply Chain Manager.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
• Tillsammans med planering säkerställa att materialbehov prioriteras och hanteras
• Skapa inköpsordrar i SAP
• Säkerställa att material är levererat i tid
• Säkerställa att material plockas/paketeras och skickas till leverantör/interna sajter
• Övervaka och arbeta för att identifiera leveransproblem och uppdatera om materialbrister
• Vara en support i gränssnittet gentemot leverantörer och finans
• Arbeta med ständig förbättring och aktivt driva kompetensutveckling inom detta område

Profil
Du är metodisk och beslutsam i ditt sätt att arbeta, har god planering och organisationsförmåga. Du har en god kommunikativ förmåga, både på svenska och engelska. För att trivas i rollen är du flexibel och disciplinerad och har inga problem med att hantera flera förfrågningar samtidigt.
Utbildningskrav/önskad kunskap och erfarenhet:
• Högskoleutbildning inom inköp/logistik eller motsvarande erfarenhet
• Erfarenhet av att arbeta med ERP-system (SAP fördel)
• Erfarenhet av inköp och inköpsprocessen
• Erfarenhet av lagerarbete
• Kunskaper om lagar och regelverk kring inköp

Vårt företag
Montico är ett komplett matchningsföretag som erbjuder helhetslösningar till företag och privatpersoner inom rekrytering, bemanning och utbildning. Montico har närmare 1 000 anställda varav cirka 800 är konsulter utplacerade på uppdrag hos kund. Montico har kontor på ett 20-tal orter i Sverige med huvudkontor i Tranås samt ett kontor i Polen för internationell arbetskraft. Läs mer på www.montico.se.

Din ansökan lämnar du via länken nedan. Vi tar ej emot ansökningar via mail.

Då vi gör löpande urval tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Montico Hr Partner AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "6092".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Montico Hr Partner AB (org.nr 556580-6741), http://www.montico.se/

Arbetsplats
Montico HR Partner AB

Jobbnummer
5077912

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Montico HR Partner AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Montico HR Partner AB: