Relocationkonsult sökes till bolag i Stockholm
The Place AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos The Place AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.
Här välkomnas du av ett härligt och ambitiöst team som brinner för att ge service på högsta nivå och kommer att lära dig allt om relocation. Vårt kundbolag jobbar med internationella och nationella företag med säte i Sverige. Dessa företag anställer medarbetare från olika delar av världen - och det är här du kommer in i bilden. Som Relocationkonsult finns du med under hela processen då nya medarbetare flyttar till Sverige, men även när och om de lämnar Sverige. Ditt och dina kollegors uppdrag är att säkerställa så att de nyanställda och deras familjemedlemmar får professionell support i samband med att integrera sig på bästa sätt. Det innebär att du får möjlighet att träffa människor från olika kulturer och med olika bakgrund, samt dela med dig av din egen erfarenhet och det fantastiska land vi bor i.
Det här är en rekrytering där vi på The Place söker vår kunds nya stjärna. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. När du blivit varm i kläderna finns möjligheten att jobba på distans. Föredrar du att jobba från kontoret har bolaget ett trevligt kontor beläget ca 10 min från Slussen med goda kommunikationer.
Publiceringsdatum2022-06-14Dina arbetsuppgifterRollen som Relocationkonsult är bred och du kommer bland annat administrera, koordinera och vara support vid:
* Bostadssökningar, visningar, upprättande av hyresavtal och tillträden
* Tecknande av abonnemang
* Arbetstillstånd
* Myndighetsinskrivningar
* Bankärenden
* Skolsökningar
Det innebär att du kommer att:
* Jobba i en internationell miljö och träffa människor från olika kulturer och delar av världen
* Ha ett mångsidigt jobb då du både jobbar från kontoret, och kör runt i Stockholm med omnejd tillsammans med kunder vid diverse möten och bostadssökningar
* Ha god kontakt med kundföretagens HR-avdelningar
* Samarbeta med hyresmäklare och hyresvärdar
Dina erfarenheter
För att passa och göra succé i rollen tror vi att du har:
* Erfarenhet av serviceyrke och administration
* En mycket god förmåga att uttrycka dig på engelska och svenska i både tal och skrift
* Goda datakunskaper (främst Office)
* B-körkort
Det är även meriterande om du har:
* Egen utlandserfarenhet
* God lokalkännedom i Stockholm med omnejd
* Fler språkkunskaper
* Eftergymnasial utbildning
Personligt
Vi söker dig som är positiv, strukturerad och driven. Vi sätter även ett stort värde på proaktivitet, ett starkt engagemang och att du tycker om att möta olika människor. Vidare är du en snabblärd och mycket serviceinriktad person som är van vid att ha många bollar i luften. Tycker du även om att se resultat och få uppskattning för ditt arbete så är detta en roll för dig.
Låter detta som något som passar dig? Perfekt! Urval och intervjuer sker löpande. I samband med rekrytering begär vi utdrag ur polisens belastningsregister. Varmt välkommen med din ansökan!
The Place är Sveriges enda Worklife Partner
För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag - och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!
Sökord: Service, Koordinering, Administration, VD-assistent, Administratör, Guide, Turism, Kundservice, Hyresmäklare, Relocation, Relocationkonsult, Remote
Varaktighet, arbetstid
Heltid Arbetstid: 40h/v Varaktighet: Tillsvidareanställning Placering: Kontor beläget 10 min från Slussen med goda kommunikationer och möjlighet att jobba hemifrån
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-07-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagThe Place AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare The Place AB (org.nr 556340-2758),
https://theplace.se Kontakt Rekryteringskonsult
Petra Söderberg
petra.soderberg@theplace.se Jobbnummer 6741433
Observera att sista ansökningsdag har passerat.