Relocation konsult

PerformIQ Work AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PerformIQ Work AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om PerformIQ

PerformIQ är ett bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ.

Företagspresentation

Vår kund är ett företag som arbetar med att underlätta för personer som förflyttats till Sverige för arbete att komma in i samhället. De stöttar sina kunder och anställda under hela processen för att samtliga parter skall få en positiv och trivsam utlandsvistelse. Företagets mål är att bistå med all praktisk hjälp såsom arbetstillstånd, folkbokföring, bostadssökande, introduktion till Svenska samhället.

Tjänstebeskrivning

Performiq söker för kunds räkning en Relocation konsult som kommer arbeta i en bred och spännande roll. Tjänsten passar dig som tycker om att träffa människor från olika kulturer och leverera service i toppklass. Uppdraget handlar om att skapa goda relationer samt sälja in företagets varumärke och du kommer vara kontaktperson gentemot kunder och nyinflyttade. Som Relocation konsult ansvarar du för samtliga omplaceringstjänster från att personen anländer till Sverige till att den anställde lämnar landet. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat omfatta, koordinering av företagets tjänster, områdesvisningar, sökning av bostadsobjekt hyreshantering, kontakt med myndigheter, säkerställa att fakturor till företags kunder stämmer, kundrapportering. Rollen är bred och innehåller både operativt och administrativt arbete på ett företag med engagerade kollegor.

Krav på person

Är du utåtriktad och har god kännedom om såväl Sverige som kulturella skillnader? Då är detta tjänsten för dig. För att passa tjänsten ser vi att du är självgående, flexibel och lösningsfokuserad. Du gillar stort ansvar, är prestigelös och trivs i en koordinerande roll. Vidare krävs god förmåga att prioritera och arbeta strukturerat. Som person är du ödmjuk, lyhörd och har lätt för att skapa nya kontakter. Du har tidigare erfarenhet av något servicerelaterat yrke, gärna i en koordinerande administrativ roll. Mycket meriterande är tidigare erfarenhet och utbildning inom företagets bransch. Du är en van datoranvändare och behärskar Office-paketet väl. Goda kunskaper i engelska och svenska är ett krav. Meriterande är ytterligare språkkunskaper. Tjänsten kräver b-körkort.

Publiceringsdatum
2016-09-26

Övrig information
Arbetsplats: Centrala Stockholm
Omfattning: heltid
Arbetstider: 8.30-17

Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ, men arbeta ute hos vårt kundföretag.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka in din ansökan idag då intervjuer hålls löpande.
Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-07
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2096
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Erica Owen

Företag
PerformIQ Work AB

Adress
PerformIQ Work AB
Sveavägen 159
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 159, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3067649

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PerformIQ Work AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PerformIQ Work AB: