"Rekryteringsträff" Supporttekniker!
Peak IT AB / Supportteknikerjobb / Solna
2013-05-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen ""Rekryteringsträff" Supporttekniker!" (publicerad 2013-05-13) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Peak IT AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Norrtälje,
Nacka eller i
hela Sverige Välkommen att söka tjänsterna vid arbetsförmedlingen Rinkeby-Kistas rekryteringsträff.
Tid: Onsdagen den 15 maj, drop-in mellan kl. 09.30-10.30.
Var: Kista Science Tower, Färögatan 33 i Kista, T-bana Kista C.
Ta med dig flera exemplar av ditt CV och förbered dig på kortare intervjuer.
Publiceringsdatum2013-05-07Beskrivning av verksamhetenPEAK är ett bemanningsföretag med över 230 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT, ekonomi och administration.
Som konsult hos oss har du möjlighet att ständigt bygga vidare på din karriär; plugga till certifikat som är giltiga över hela världen, skaffa dig erfarenheter genom intressanta kunduppdrag och arbeta med utmanande projekt. PEAK är ett ekonomiskt oberoende, privatägt företag. Vi följer gällande kollektivavtal från Unionen och är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag.
Dina arbetsuppgifterVår expansion fortsätter och vi söker just nu efter dig som är 1:st och/eller 2:nd line Supporttekniker!
Som supporttekniker är du verksamhetens första IT-kontakt för de anställda inom koncernen, för externa samarbetspartners och i vissa fall även för företagets e-handelskunder. Ditt primära mål är att ge en hög och kvalitativ IT-support i syfte att leverera hög tillgänglighet i företagets olika system samt att lösa kundens/de anställdas problem inom överenskommen tid.
Exempel på arbetsuppgifter
• Via telefon och e-post ta emot, registrera och hantera incidenter samt inkomna beställningar och ärenden i ärendehanteringssystemet. Samt att, vid behov skicka dessa ärenden till rätt kompetens inom företaget.
• Informera Incidentsamordnaren vid systemstörningar.
• Hantera automatgenererade rapporter från interna och externa IT-system.
• Utbilda användare vid behov.
• Tillsammans med Incidentsamordnaren ansvara för uppföljning av ofta återkommande ärenden i syfte att proaktivt avhjälpa dessa.
• Dokumentera inom ramen för eget ansvar.
• Säkerställa att att skrivare finns. Det vill säga klientinstallation, support och åtgärd av mekaniska fel.
• Se till att användare har fungerande telefoni. Det vill säga uppsättning av fasta telefoner, samt konfiguration av mobiler och smart phones.
Utbildning och erfarenhetVi lägger stor vikt vid dig som person och ser därför gärna att du är social och serviceminded ut i fingerspetsarna! Du tycker om problemlösning och därigenom att hjälpa kunder och medarbetare på ett pedagogiskt sätt. Vidare är du självgående, stresstålig och strukturerad.
Önskade kvalifikationer
• Erfarenhet av arbete med teknisk support samt av att lösa inkommande ärenden självständigt, via remote desktop eller på plats
• Erfarenhet av att arbeta i Microsoftmiljöer såsom Windows Server, XP, AD och Exchange
• Körkort
Mycket meriterande men inget krav är: .Erfarenhet av arbete med mobiltelefon support
Meriterande men inget krav är: . Butiksarbete; arbetssätt, kassa- och backofficesystem
• Erfarenhet och utbildning inom IT-branschen
• Goda kunskaper i Microsoft SQL Server
• Erfarenhet av ITIL
Tjänsten är schemalagd enligt ett rullande schema, mellan tiden 07:00 - 17:00. Beredskap ingår i tjänsten. Då resor kan komma att uppstå är körkort en nödvändighet.
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
TillträdeOmgående!
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagPeak IT AB
AdressPeak IT AB
16935 SOLNA
KontorsadressParkvägen 2 A
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-
Jobbnummer 1544772
Observera att sista ansökningsdag har passerat.