Rekryteringsspecialist till uppdrag på Skanska

Experis Finance Huvudkontor / Administratörsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Växjö, Uppvidinge, Lessebo, Hylte, Emmaboda eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2015-06-03

Dina arbetsuppgifter
I vår uthyrningsverksamhet har vi ett uppdrag på Skanska i Växjö där du får möjlighet att arbeta med rekrytering till ett känt varumärke och med professionella arbetsmetoder. Du kommer främst att rekrytera tjänstemän till Skanskas husproducerande regioner i Växjö, Kalmar, Karlskrona, Linköping, Norrköping och Jönköping. Du hanterar hela rekryteringsprocessen och tar kravprofil, annonserar, gör urval, telefonintervjuar och tar referenser. Har du tidigare arbetat med arbetspsykologiska tester är det meriterande. Flera av tjänsterna kan vara svåra att tillsätta och kommer att kräva ett aktivt sökarbete via både interna och externa kanaler som CV-databaser, LinkedIn och andra sociala medier. Resor till andra kontor i regionen förekommer.

Detta uppdrag är på heltid, startar i början av augusti, och beräknas pågå i tre månader med chans till en eventuell förlängning.

Vem är du?
Vi söker dig som har några års erfarenhet av rekryteringsarbete där du självständigt har drivit hela rekryteringsprocesser. Du bör också vara van vid att proaktivt söka profiler via t.ex. LinkedIn. Du har god datorvana och har lätt för att lära dig nya system. Dina kunskaper i svenska och engelska är goda och du behöver ha b-körkort och tillgång till bil för resor i tjänsten.

Du som person har förmågan att driva ditt arbete framåt. Du är strukturerad och då du kommer att arbeta i flera processer parallellt är det viktigt att du kan göra nödvändiga prioriteringar. Du har en hög servicekänsla, ett konsultativt förhållningssätt och inger förtroende både inom Skanska och ut mot kandidater.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi arbetar med många av Sveriges populäraste företag och kan erbjuda jobb inom de flesta branscher och på alla nivåer. Vi kan erbjuda:
• Spännande tjänster på marknadens hetaste företag
• Karriärmöjligheter på företaget du alltid drömt om
• Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt

Kontaktperson för detta jobb
Du söker ovan nämnda tjänst genom att registrera ditt CV på vår hemsida www.experis.se . Gå sedan in på den aktuella tjänsten och klicka på "ansök" länken. För mer information om jobbet är du välkommen att kontakta Charlotte Gustafsson via tel. 0470-74 55 90. Tillsättningen sker löpande så sök tjänsten så snart du kan.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotte Gustafsson 0470-74 55 90

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2321873

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: