Rekryteringsspecialist till kompetensförsörjningsenheten
Migrationsverket / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Migrationsverket i Sundbyberg,
Solna,
Stockholm,
Sigtuna,
Knivsta eller i
hela Sverige Vi söker rekryterare!
Hos oss får du arbeta i en självständig och givande roll med varierade uppdrag och ett stort kontaktnät.
Du är en del av kompetensförsörjningsenheten där vi jobbar tätt ihop och har roligt, men också ställer höga krav på att det vi levererar och driver leder till förändring som gör skillnad.
Du erbjuds ett kontinuerligt lärande och får möjlighet att delta i förbättringsarbete tillsammans med kunniga och stöttande kollegor. Vi sitter i moderna lokaler i centrala Sundbyberg och har flexibla arbetstider. Vi har välutvecklade rutiner för att kombinera arbete från kontoret och distans och din balans mellan arbete och fritid är viktig för oss.
HR-avdelningen på Migrationsverket arbetar brett med kompetensförsörjning för att stödja verksamheten i att attrahera, rekrytera, utveckla, behålla och ställa om kompetens. Vi arbetar med ett processorienterat arbetssätt på HR-avdelningen där vår rekryteringsprocess är en av flera processer som kontinuerligt utvecklas och förbättras.
Vi söker nu dig som brinner för att genomföra rekryteringar såväl som att vara med och utveckla vår rekryteringsprocess och bidra till en framgångsrik kompetensförsörjning.
Arbetsuppgifter Ditt huvudsakliga ansvar kommer vara att driva delar av rekryteringsprocesser samt att vara ett kvalificerat och konsultativt stöd till våra chefer i rekryteringsprocessen. Vår rekryteringsprocess består till exempel av utformning av kravprofiler och annonstexter, marknadsföring av lediga tjänster samt av tester och intervjuer. Rollen är varierad, tempot bitvis högt och du växlar mellan delar av rekryteringsprocessen som är av administrativ karaktär till mer kvalificerade moment.
Med din erfarenhet kommer du att bidra i utveckling av vårt arbetssätt och våra processer samt genomföra utbildningsinsatser kopplade till rekrytering. Vår ambition är att arbeta mer proaktivt med relationer till framtida medarbetare samt att utveckla vårt sätt att kommunicera kring Migrationsverket som arbetsplats i rekryteringsprocessen för att skapa en positiv kandidatupplevelse.
Personliga kompetenser Migrationsverkets uppdrag och utvecklingstakt ställer krav på att du ser möjligheter i förändring och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du har lätt för att strukturera, planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vidare är du serviceinriktad och prestigelös, samarbetar bra med andra människor och har en god kommunikationsförmåga.
Publiceringsdatum2022-03-04Kvalifikationer - Akademisk utbildning som vi bedömer är relevant för rollen.
- Erfarenhet av att genomföra rekryteringsprocesser.
- God kunskap och förståelse för hur man i en rekrytering effektivt kommunicerar samt attraherar rätt målgrupp för specifik tjänst.
- Erfarenhet av att arbeta konsultativt och stödjande mot chefer.
- Erfarenhet av rekryteringsadministration.
- Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift.
Meriter
- Erfarenhet av rekrytering inom offentlig verksamhet
- Kunskap och erfarenhet av att arbeta med arbetspsykologiska tester.
- Erfarenhet av att arbeta med Linkedin som verktyg i rekrytering.
Upplysning Anställningsform: tillsvidareanställning med provställning.
Arbetstid: kontorsarbetstid eller förtroendearbetstid enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning Placering: centrala Sundbyberg. Vi har välutvecklade rutiner för digitala möten och erbjuder en flexibel lösning där arbete på distans och kontor kan kombineras. Tillträde för befattningen: enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt.
Vill du veta mer? Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen eller vill veta mer om rollen är du välkommen att mejla processledare för rekrytering
jenny.m.arvidsson@migrationsverket.se. Kontaktuppgifter till ansvarig enhetschef finns längre ned.
Så ansöker duVälkommen med dina ansökningshandlingar senast den 16 mars 2022. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Migrationsverket finns för människor som söker skydd i Sverige och för dem som vill arbeta, studera eller bo här. Detta gör vi inom asylrättens och den reglerade invandringens gränser. Vi tar emot ansökningar, prövar dem och fattar beslut om vilka som har rätt att komma hit eller stanna här, och vilka som måste lämna landet.
I vårt arbete som statstjänstemän handlar vi i enlighet med fattade beslut och visar omdöme vid uttalanden och agerande. Det krävs en hög säkerhets- och sekretessmedvetenhet hos oss och vi vägleds av den statliga värdegrunden och av mod, empati och tydlighet.
Vi använder urvalsfrågor i ansökningsförfarandet. Besvara dessa så utförligt du kan eftersom dina svar avgör om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. Vi använder också ofta tester för att vidare bedöma din skicklighet för den sökta tjänsten. Kallas du till intervju kan du behöva besvara frågor kopplat till säkerhet.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.
Önskar du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på vår Lediga jobb-sida på webben
https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb.htmlVaraktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt. Tillsvidareanställning
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMigrationsverket
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3.3.1-2022- 4060".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Migrationsverket (org.nr 202100-2163)
Kontakt Alexandra Gibbons
010-485 38 53 Jobbnummer 6406145
Observera att sista ansökningsdag har passerat.