Rekryteringskoordinator till internationellt bolag i Stockholm C
KFX HR-partner Stockholm AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KFX HR-partner Stockholm AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige Om tjänsten
Rekrytering/HR/Koordinator
Är du en servicemedveten problemlösare med intresse för rekrytering? För vår kund, stationerade i centrala Stockholm, letar vi nu efter en organiserad rekryteringskooordinator med mycket god kommunikationsförmåga. Detta är tjänsten för dig som motiveras av självständigt arbete och att ta ansvar för din egen utveckling!
Om företaget
Vår kund är ett innovativt internationell företag verksamma i mediabranschen. Som rekryteringskoordinator kommer du att vara stationerad i företagets trevliga lokaler, centralt belägna i Stockholm.
Arbetsuppgifter
Som rekryteringskoordinator kommer du att agera som en intern support till verksamheten. Du kommer att vara involverad i rekryteringsprocessen samt föra dialog med leverantörer. Detta är en bred roll som inkluderar arbetsuppgifter som exempelvis:
• Schemalägga intervjuer med kandidater
• Administrera och samla in information från kandidater
• Formulera och lägga ut annonser
• Koordinera intervjuer med internationella kandidater (ex. boka flyg, hotel etc.)
• Kommunicera med leverantörer och partners
Olika ad hoc - uppgifter kommer att dyka upp.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är en mycket strukturerad och kommunikativ person, med mycket god förmåga att organisera. För att vara framgångsrik i rollen bör du ha god förmåga att prioritera samt vara flexibel i din profession. Eftersom att du assisterar verksamheten med olika typer av arbetsuppgifter, måste du kunna planera din dag självständigt och vara självgående. Som person tror vi att du är servicemedveten, social och driven. Du är nyfiken och motiveras av utveckling.
Vi tror att du har:
• Examen i HR/IT/Marketing eller likvärdigt
• Mycket god kommunikationsförmåga
• Förmåga att hantera många olika arbetsuppgifter samtidigt
• Erfarenhet från administration och service
Ett krav för tjänsten är att du har mycket god kunskaper i det engelska språket i tal och skrift. God svenska är önskvärt för rollen.
Övrigt
Detta är ett konsultuppdrag på initialt 4-6 månader, med mycket goda chanser till förlängning. Du kommer att vara anställd av KFX HR-partner och ha en dedikerad konsultchef. Start för uppdraget är mars/april så skicka in din ansökan idag! Vi vill ha ditt CV och personliga brev på engelska.
Vid frågor, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Linnea Hägg på 08-663 99 00.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader
Publiceringsdatum2018-03-02ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-31
Ange följande referens när du ansöker: 3136
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinnea Hägg
FöretagKFX HR-partner Stockholm AB
AdressKFX HR-partner Stockholm AB
Sturegatan 38
11436 Stockholm
KontorsadressSturegatan 38
Jobbnummer 3996908
Observera att sista ansökningsdag har passerat.