Rekryteringsassistent

Ängelholms kommun, Uppdrag och Stöd / Administratörsjobb / Ängelholm
2024-03-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den aktuella platsannonsen "Rekryteringsassistent" (sökbar t.o.m. 2024-11-17) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Ängelholm, Åstorp, Bjuv, Bräcke, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ängelholms kommun, Uppdrag och Stöd i Ängelholm, Åstorp eller i hela Sverige

Ängelholm gör det omöjliga möjligt - det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling.

Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Läs mer om hur det är att arbeta i Ängelholms kommun på jobb.engelholm.se.

Huvuduppdrag Hälsa samlar kommunens alla verksamheter inom äldreomsorg, kommunal hälso- och sjukvård samt stöd till personer med funktionsnedsättning.

Publiceringsdatum
2024-03-18

Arbetsuppgifter
Varje år anställer kommunens verksamheter inom huvuduppdrag Hälsa ca 250 semestervikarier. De flesta av dessa personer arbetar inom hemtjänsten, på äldreboenden, på gruppbostäder och som personliga assistenter.
Det är dessa medarbetare som du ska hjälpa till i rekryteringsprocessen kring. Du kommer att ingå i en rekryteringsgrupp och kommer att ha flera kollegor att samarbeta med.

Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av att stötta rekryterare med administrativa uppgifter.
• Administrativa uppgifter som till exempel: id-kontroll, kontroll av belastningsregister, uppföljning av utbildningar och registrering av arbetstid.
• Referenstagningar
• Kontakt med arbetssökande för uppföljningar

Kvalifikationer
Utbildning: Vi söker dig som är student eller nyexaminerad inom personalområdet eller liknande utbildning. Du behöver ha grundläggande kunskap om rekrytering och administration.

Erfarenhet: Du har tidigare har arbetat med rekrytering och det är meriterande om du har arbetat inom vård och omsorg.

Dig som person: Vi kommer att lägga stor vikt vid din personlighet och egenskaper som du besitter:
• Du trivs med att ha kontakt med människor, är alltid trevlig, nyfiken, bra på att lyssna och har lätt för att skapa positiva relationer genom ditt professionella bemötande.
• Du har en god organisatorisk förmåga, är noggrann och strukturerad.
• Du är bra på att ta egna initiativ, är proaktiv och har en förmåga att kunna arbeta självständigt.
• Du är van vid dataarbete och har lätt för att sätta dig in i nya datasystem.

Placering: Stadshuset i Ängelholm

Arbetstider: vardagar 8-17

Urval: Sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1283429".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ängelholms kommun (org.nr 212000-0977)

Arbetsplats
Ängelholms kommun, Uppdrag och Stöd

Kontakt
Kompetensförsörjningsutvecklare
Sofia Bergendal
sofia.bergendal@engelholm.se
0431469249

Jobbnummer
8547796

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ängelholms kommun, Uppdrag och Stöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ängelholms kommun, Uppdrag och Stöd: