Rekrytering av Exportkoordinator till Fortex International AB
Xtra personal / Speditörsjobb / Kungsbacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla speditörsjobb i Kungsbacka,
Mölndal,
Göteborg,
Härryda,
Partille eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Xtra personal i Kungsbacka,
Mölndal,
Göteborg,
Kungälv,
Varberg eller i
hela Sverige Xtra personal
Publiceringsdatum2011-03-02Om företagetXtra Office rekryterar personal inom ekonomi, administration och kontorsservice. För kunds räkning söker vi nu en Exportkoordinator.
Om företagetFortex International AB är ett handelshus med fokus på försäljning av papper och kartong till marknader i Latinamerika, Afrika, Mellanöstern och Fjärran Östern. Förteget är verksamma på drygt 40 marknader och omsätter idag ca 1 miljard SEK. De sitter i Kullaviks centrum, strax söder om Göteborg.
ArbetsuppgifterVi tror att du som söker har tidigare erfarenhet av exportdokumentation och remburser.
Kanske arbetar du idag i en liknande roll på ett handelshus eller bank och söker ett långsiktigt arbete inom administration.
Som exportkoordinator är du en viktig länk i affärskedjan. Du utfärdar och sammanställer exportdokument på inkasso- och rembursbasis. I tjänsten ingår mail- och telefonkontakter med svenska och utländska banker, rederier, speditörer, kunder och leverantörer.
ProfilDu har viss kunskap inom ekonomi samt ett gott sinne för siffror. Då du till stor del själv skapar de rutiner som krävs för att utföra arbetet, ses kreativitet och erfarenhet av olika datamiljöer som en fördel. Officepaketet inklusive Excel behärskar du utan problem. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska såväl i tal som i skrift. Ytterligare språkkunskaper ses som meriterande.
Som person är du positiv, engagerad och oerhört noggrann. Du är flexibel och kan växla mellan olika arbetsuppgifter. Vidare har du ett effektivt arbetssätt, är van vid snäva deadlines och trivs att arbeta i högt tempo.
Har du tidigare erfarenhet av handel mot den afrikanska marknaden ses detta som ett stort plus.
Du erbjuds en tjänst i ett företag som är en stor aktör på marknaden men till antalet medarbetare sett ett litet företag med korta beslutsvägar.
För att söka tjänsten, välkommen att besöka
www.xtra.seFrågor besvaras av konsultchef Charlotta Ohlander tel. 076-632 11 44
Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person. Intervjuer och urval pågår löpande, sista ansökningsdag är 27 mars.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-03-27
Ange följande referens när du ansöker: 228
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktCharlotta Ohlander, 0766-321144
FöretagXtra personal
AdressXtra personal
Lindholmspiren 9
41756 Göteborg
Jobbnummer 865611
Observera att sista ansökningsdag har passerat.