Rekryterare till välkänt företag i Linköping
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2018-12-03Om tjänstenSom rekryterare kommer du agera konsultativt till chefer i företagets rekryteringsprocesser. Detta innefattar bland annat att stötta och föra dialog med chefer kring kravspecifikation, annonsformulering, tidsplanering, upplägg, urval, kontakt med kandidater, första intervju, andra intervju, referenstagning och avtalsskrivning. Uppdraget innefattar även en del administration tillsammans med resterande kollegor i HR-gruppen.
I din roll som rekryterare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter även innebära:
• Att ansvara för att rekryteringsprocessen följs utifrån fastlagd processkarta och tillhörande dokument.
• Att stötta HR-konsulter med delar av rekryteringar.
• Generellt ansvar för HR-avdelningens utveckling och utveckling av arbetsmetoder.
• Att vara en representant för företaget både internt och externt.
Om dig
Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning inom HR-området. För att passa för tjänsten krävs en väl utvecklad kommunikativ förmåga, strukturer och att du är självgående initiativ. Det är meriterande om du har tidigare dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat med rekrytering samt om du har licens i personlighetstestet Hogan och är certifierad att hålla säkerhetsintervjuer.
Vi ser att du som person bidrar med positiv energi, har en god självinsikt, integritet samt anser att det är en självklarhet med kunskapsspridning och att dela med sig av sina kunskaper. Vidare ser vi även att du är serviceinriktad och har en god förmåga att sätta dig in i olika typer av situationer.
Viktigt för tjänsten är även:
• Universitet eller högskoleutbildning inom HR
• Svenska i tal och skrift
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om anställningen
Tjänsten som kundtjänstmedarbetare är ett konsultuppdrag på tre månader med start omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden och vi erbjuder en visstidsanställning på 3 månader. För rätt person finns det goda möjligheter till förlängning.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Om ansökan
Tjänsten har start omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett eller flera personlighetstest som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
4. Ifall du är aktuell för tjänsten efter intervju med oss på Adecco kommer du att få träffa vår kund för en slutgiltig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Cecilia Edmark via 08 - 100 500
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Rekryterare, Personalvetare, Chefsstöd, Human Resources, HR, Linköping, Östergötland, Adecco
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-02
Ange följande referens när du ansöker: ref-28331
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCecilia Edmark
Cecilia.Edmark@adecco.se 013 35 88 89
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
S:t Larsgatan 12
58227 LINKÖPING
KontorsadressS:t Larsgatan 12
Jobbnummer 4489774
Observera att sista ansökningsdag har passerat.