Rekryterare till Kungälvs kommun
Kungälvs kommun, VO Stöd i ordínärt boende / Administratörsjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kungälv,
Göteborg,
Partille,
Lerum,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, VO Stöd i ordínärt boende i Kungälv I Kungälv mäts inte storheten i meter utan i det vi drömmer om, satsar på och åstadkommer tillsammans. Här finns ambitioner, stora hjärtan och visioner. I Kungälvs kommun finns spännande och viktiga yrken där du gör skillnad i människors vardag varje dag. Det är det som är storheten. Välkommen till Kungälv!
Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens planerings- och rekryteringsenhet inom Trygghet och Stöd. Vi ska, som en del i ett projekt, starta en ny enhet som har i uppdrag att svara för samordning avseende schemaplanering, rekrytering och för vissa verksamheter korttidsrekrytering. Vi ska vara en stödverksamhet till våra Vård- och omsorgsboende, Stöd i ordinärt boende, LSS boende samt Daglig verksamhet. Fler verksamheter kan tillkomma med tiden.
Vi söker engagerade rekryterare. En första del i ditt arbete kommer vara att, tillsammans med dina kollegor, utveckla och forma rekryteringsprocessen. Arbetet kommer inledningsvis utföras måndag till fredag, men varierande arbetstider och arbete under helger kan komma att införas om verksamheten så kräver.
Är du intresserad av en ny utmaning där du får vara med och möta framtidens sätt att rekrytera på i en tid av omställning och förändring?
Publiceringsdatum2021-11-29ArbetsuppgifterUppdraget är fyllt med intressanta uppdrag och spännande utmaningar med engagerade kollegor. Rollen som rekryterare är mångsidig med många kontaktytor och olika sammanhang. Verksamheternas enhetschefer och medarbetare är dina kunder. Ditt främsta ansvar är att avlasta och stötta enhetscheferna med uppgifter som rör både den kortsiktiga och den långsiktiga rekryteringen.
I rollen som rekryterare ansvarar du för att rekryteringsprocessen genomförs enligt plan. Du deltar även löpande i arbetet med att utveckla och effektivisera arbetsmetoder och processer.
Dina huvudsakliga ansvarsområden som rekryterare är att:
• Ha en nära dialog med verksamheternas chefer.
• Vara ute på olika arenor och rekrytera och skapa lockande annonser.
• Planera, annonsera samt göra urval.
• Genomföra telefon, - grupp, - och personliga intervjuer.
• Genomföra och bedöma referenstagning.
• Tillsammans med enhetschef besluta om anställning, lönesättning mm.
• Lägga upp anställningar, boka in introduktionsutbildningar mm.
• Göra kontinuerliga uppföljningar.
• Bevaka att arbetsrättsliga lagar och avtal följs.
• Vid behov ha kontakt med andra myndigheter.
• Hantera LAS.
• Stötta bemanningsplanerarna i olika frågor relaterade till HR-administration.
I tjänsten kan det också ingå att stötta bemanningsplanerarna med att tillsätta arbetspass i TimeCare Pool och med övriga administrativa uppgifter såsom mail, telefon osv.
Här får du tillfälle att vara med och fortsätta forma vår enhet och utveckla vårt arbetssätt tillsammans med verksamheterna!
Rekryteringsarbetet sker löpande så vänta inte med din ansökan.
KvalifikationerFör att trivas hos oss behöver du vara prestigelös, samarbetsvillig och bekväm med att självständigt driva ditt arbete framåt! Du trivs med utmaningar och kan se saker ur ett helhetsperspektiv, är lösningsfokuserad och strukturerad. Det är av stor vikt att du kan förmedla budskap både muntligt och skriftligt, rollen kräver att du har mycket goda kunskaper i svenska.
Du har en högskole- eller universitetsexamen med inriktning HR/PA. Du har minst ett års erfarenhet av bemanning eller rekrytering och har förståelse för arbetsrätt och LAS. Om du förstår värdet och gillar att arbeta med sociala medier i kombination med rekrytering ser vi det som ett extra plus.
Det är meriterande om du har erfarenhet av volymrekrytering och har arbetat i rekryteringsverktyget Varbi, bemanningsplaneringssystemet Time Care Pool samt personalsystemet Personec och Winlas.
Vi vill att du i din ansökan bifogar CV och personligt brev där du motiverar varför du söker jobbet och varför vi ska anställa just dig.
Vi söker en person på tillsvidaretjänst och en person på allmän visstidsanställning.
Övrig informationAnsökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kungälvs kommun har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-12-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKungälvs kommun, VO Stöd i ordínärt boende
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1072808".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kungälvs kommun (org.nr 212000-1371)
Arbetsplats Kungälvs kommun, VO Stöd i ordínärt boende
Kontakt Enhetschef
Cathrine Hellström Rosenlöf
0303-23 98 16 Jobbnummer 6138425
Observera att sista ansökningsdag har passerat.