Rekryterare/HR assistent

Office Management / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Office Management i Stockholm, Linköping, Karlstad, Lidköping, Göteborg eller i hela Sverige

Om HR-avdelningen
HR avdelningen hos oss arbetar brett med personalrelaterade frågor inom koncernen med fokus på strategiska och operativa frågor gällande bland annat rekrytering, företagskultur, arbetsgivarvarumärke och kompetensförsörjning.

Det är våra medarbetare som möjliggör att vi kan leverera den höga standard som vi gör till våra kunder. Våra medarbetare har valt att arbeta hos Office Management lika noggrant som vi valt dem. Vårt mål är att bli en av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser.

Arbetsbeskrivning
Rollen som rekryterare på Office Management är en otroligt viktig roll inom koncernen där du direkt påverkar vilka som blir en del av vår organisation. Arbetet innefattar operativt ansvar för alla rekryteringsprocesser inom koncernen även för våra nordiska länder, Finland och Norge.

Du kommer att arbeta nära våra chefer och driva rekryteringsprocesser från ax till limpa, från kravspecifikation till tillsättning av kandidat. Du kommer även att säkerställa att introduktion av nyanställda genomförs på korrekt sätt efter satta processer. Ditt fokus kommer primärt ligga på att skapa ett proaktivt rekryteringtänk i koncernen. Genom Employer Branding aktiviteter och search/headhunting bygger du upp ett nätverk av potentiella kandidater till våra olika tjänster.

Rollen innefattar även administrativt arbete såsom upprättning av avtal, uppdatering av policys och personalhandbok, uppdatering av intranätet samt ta hand om andra HR-relaterade ärenden och administrativa uppgifter i syfte att stötta dina kollegor på HR.

Detta är en synlig roll inom organisationen med många kontaktytor och du kommer bli en viktig del i vår fortsatta utveckling.

Kvalifikationer och personliga egenskaper
Vi söker dig som har erfarenhet av rekrytering och som självständigt drivit processer inom det. Du har sen tidigare även kunskaper i hur man arbetar med search. Du bör ha ett genuint intresse för människor och organisation - du brinner för att hitta nya sätt att attrahera kompetens.

Att bygga upp nätverk och relationer är en central del i denna roll och därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror vi att du som söker är en person som har en stor social förmåga, är lyhörd, strukturerad och driven. Du är van att arbeta i ett högt tempo då du behöver vara effektiv och ha förmågan att prioritera. Du tycker om att kunna påverka och arbeta självständigt med stort eget ansvar. Att du har ett genuint och brinnande intresse för rekrytering och HR relaterade frågor ser vi som en självklarhet. Vidare har du goda kunskaper i både svenska och engelska.

Arbetets omfattning
Tjänsten är minst ett års heltids föräldravikariat med möjlighet till förlängning. Tillträde omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Ansökan
Låter detta som en intressant möjlighet för dig? Skicka in din ansökan så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval. Vid frågor kontakta Emilie Amidani, HR Business Partner på 010-858 40 00.

Koncernen Office Management kännetecknas av framåtanda och fortsätter att expandera i Sverige, Norge och Finland med siktet inställt på att bli Nordens ledande helhetsleverantör inom IT, kommunikation och kontor. Office Management har idag cirka 370 anställda och omsatte över 1,2 Miljarder 2016.

Vi är övertygade om att ett välmående företag börjar med välmående medarbetare; mänskliga möten är avgörande för en dynamisk arbetsplats som främjar idéer - och framgång. Frihet och ansvar, personlig utveckling och möjlighet att påverka, är också viktiga värden. Hos oss får du allt och lite till. Välkommen!

För att lära känna oss bättre följ oss gärna på @lifeatofficemanagement

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2017-04-10

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emilie Amidani emilie.amidani@officemanagement.se +46 10 858 40 46

Företag
Office Management

Adress
Office Management
Skalholtsgatan 6-8
16422 Kista

Kontorsadress
Skalholtsgatan 6-8, Kista

Jobbnummer
3429763

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Office Management

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Office Management: