Rekryterare
Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, Avd för samordning / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, Avd för samordning i Karlstad,
Stockholm eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2009-02-17ArbetsuppgifterEnhetens arbete omfattar rekrytering till personalpoolen för nationella och internationella insatser, utbildning och övning av insatspersonalen, samt bemanning av insatser. Det innebär att enheten har det övergripande ansvaret för att rekrytera lämplig personal i avseendet kompetens och erfarenhet, och löpande kvalitetssäkra dessa, samt att bemanna internationella insatser.
Enheten ansvarar således för anställningsavtal, försäkringar, visumhantering och övriga personaladministrativa uppgifter. Enheten erbjuder även stöd gällande insatspersonalens psykiska och fysiska hälsa före, under och efter en insats, samt för utveckling av rutiner för omhändertagande av personal vid svåra händelser.Befattningen är placerad i Karlstad och är en tidsbegränsad anställning under ca fem månader.
Som handläggare för rekrytering ansvarar du för att rekrytera personal till insatspersonalpoolen inom ett eller flera arbetsområden. I arbetet ingår att ta fram analys av kompetensbehov, att ta fram kompetensprofiler, samt utvecklingsarbete för rekrytering till personalpool, kompetensutvecklings¬planer och bemanning av insats.
I tjänsten ingår också beredskapstjänstgöring.
KvalifikationerDu har akademisk examen med inriktning på HR. Du har erfarenhet av arbete i alla delar av rekryteringsprocessen, kompetensanalyser, intervjuförfarande, referenstagning samt personaladministrativa uppgifter som anställningsavtal samt avtals - och försäkringsfrågor.
HR-erfarenhet från arbete inom nationella eller internationella biståndsorganisationer är meriterande liksom kunskap/erfarenhet från arbete med EU- och FN-systemen. Inom insatsverksamheten strävar myndigheten efter mångfald och en jämn könsbalans i personalpoolen och på insatser samt ett genusmedvetet arbetssätt. Kunskaper om genus och mångfald är därför meriterande.
Arbetet förutsätter ett självständigt och flexibelt arbetssätt. Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga, som tar egna initiativ, som är duktig på att skapa kontakter och som kan hålla uppsatta tidsramar. Du är flexibel och trivs med att arbeta i ett tempo som tidvis är högt. Vi förutsätter att du har en god social förmåga och att du kan utrycka dig väl i tal och skrift på svenska och på engelska. God datorvana är ett krav för arbetet. Kunskaper i andra språk är meriterande. I gengäld kan vi erbjuda en attraktiv arbetsplats med ett varierande och intressant arbete.
MSB ska vara en öppen, kompetent och drivande myndighet. Vårt arbete med jämställdhet och mångfald präglas av detta och är inriktat mot att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenheter och bakgrund tas tillvara
Arbetstider och omfattningAllmän visstidsanställning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-02-26
Ange följande referens när du ansöker: 2009-3118
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktAnna-Karin Hamrén, 010-2407028
Björn Johansson, 010-2407027
Facklig kontaktIngela Grundel, 010-240 51 07
Ann-Britt Paradis, 010-240 36 87
Marie Norrby, 010-240 51 68
FöretagMyndigheten för samhällsskydd och beredskap, Avd för samordning & insats
AdressMyndigheten för samhällsskydd och beredskap, Avd för samordning & insats
BOX 2195
10315 Stockholm
Jobbnummer 403028
Observera att sista ansökningsdag har passerat.