Registrator till Svenska Bostäder

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
2022-08-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator till Svenska Bostäder" (publicerad 2023-05-04) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



På Svenska Bostäder arbetar du med engagerade, prestigelösa och hjälpsamma kollegor.

Tillsammans med oss får du möjlighet att vara med och påverka morgondagens Stockholm samtidigt som du bygger din karriär och har roligt på jobbet. För oss är våra medarbetare vår viktigaste resurs. Vi vill att alla medarbetare ska må bra och därför satsar vi på hälsofrämjande insatser och förmåner, såsom till exempel massage på arbetstid, hälsoundersökningar, egen idrotts- och konstförening, friskvårdsbidrag och generöst semestertillägg. Vi tillämpar flexibla och digitala arbetssätt och har flera kontor i Stockholm. Vi tillämpar givetvis möjlighet till distansarbete när arbetet tillåter. Är du intresserad av att läsa mer kring det arbetet så hittar du det https://www.svenskabostader.se/karriar/på karriärsidan.

Publiceringsdatum
2022-08-31

Om tjänsten
Nu söker vi en Registrator till oss på Svenska Bostäder. Rollen är en ansvarsfull och viktig roll för bolaget. Du arbetar med den löpnade verksamheten inom registraturet och du stöttar bolagets arkivarie och dokumentcontroller i arbetet med bolagets dokumenthantering och informationsförvaltning. Du ger också stöd till verksamhetens chefer och medarbetare och service till medborgare. Du deltar aktivt i arbetet med att kvalitetssäkra, utveckla och driva förändringsarbete inom dokumenthanteringen och informationsförvaltningen och du får vara med att effektivisera befintliga arbetssätt. Du kommer att ingå i enheten för juridik, förhandling och internservice inom avdelning ekonomi och du rapporterar till chefen för enheten.

Utöver detta kommer dina arbetsuppgifter bestå utav;

- Hantera inkommande post och e-postlådor
- Klassificera och diarieföra i ärende- och dokumenthanteringssystemet eDok
- Avsluta ärenden och arkivera handlingar
- Hantera utlämnande av allmänna handlingar tillsammans med arkivarie och dokumentcontroller
- Hantera interna och externa förfrågningar som anknyter till dokument- och ärendehantering inom bolaget
- Bistå dataskyddsombudet med att ta fram registerutdrag
- Vid stängning av system, gå igenom gamla handlingar och avsluta handlingar
- Verkställa gallring i dokumenthanteringssystem och i arkiven

Vi söker dig som har

- Har gymnasieexamen
- Erfarenhet av liknade uppgifter inom kommun, stat eller region
- Erfarenhet av arkivverksamhet inom offentlig sektor
- Vana av att hantera konfidentiell information
- God kunskap om offentlighet och sekretess och arkivlagstiftning
- God digital mognad
- God förmåga att utrycka dig på svenska i tal och i skrift.

Det är meriterande om du har registratorsutbildning eller utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap. Vi ser också det som meriterande om du har

har arbetat i dokument- och ärendehanteringssystemet Platina och/eller eDok, samt har viss kunskap inom informationssäkerhet och dataskyddsfrågor.

Dina personliga egenskaper
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och din drivkraft. Då rollen innebär många kontaktytor behöver du vara serviceinriktad, ha god samarbetsförmåga, vara pedagogisk och kunna dela med dig av dina kunskaper samt kunna anpassa din kommunikation till mottagaren. Vi ser också att du är självgående med förmåga att strukturera och driva dina egna ansvarsområden. Du har hög integritet och är mycket noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbete och du ser hela tiden till hela verksamhetens bästa.

Din ansökan

I ditt ansökningsbrev vill vi gärna ha information som styrker eller förtydligar hur och i vilken utsträckning du uppfyller våra krav och önskemål i annonsen. Motivera även gärna varför du är intresserad av just den här tjänsten. Urval sker löpande. I processen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och arbetspsykologiska tester kan bli aktuella. Varmt välkommen med din ansökan!

Svenska Bostäder bildades 1944 och ägs av Stockholms stad. Tillsammans med vårt dotterbolag Stadsholmen äger och förvaltar vi cirka 28 800 hyreslägenheter och mer än 5 000 kommersiella lokaler. Vi är för närvarande cirka 340 medarbetare. Svenska Bostäder är ett av Sveriges största bostadsbolag och har varit en central aktör i skapandet av det svenska folkhemmet. I över 75 år har vi haft en aktiv roll i byggandet och förvaltandet av bostäder och lokaler i Stockholm.

Är du intresserad av att komma i kontakt med våra fackliga representanter, vänligen läs mer https://www.svenskabostader.se/karriar/lediga-jobb/.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt övereenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/6007".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad

Kontakt
Magnus Norrby, Rekryteringskonsult
08-50811721

Jobbnummer
6935536

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: