Registrator till Rättsavdelningen
Polismyndigheten, Rättsavdelningen / Arkivariejobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla arkivariejobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen i Växjö,
Eksjö,
Kalmar,
Jönköping,
Halmstad eller i
hela Sverige Polismyndighetens rättsavdelning består av ca 700 medarbetare som ansvarar för ett flertal viktiga funktioner i Polismyndigheten. Allt ifrån att ge rättslig styrning och stöd till hela Polismyndigheten, handlägga skadestånds- och förvaltningsärenden, ansvara för Polismyndighetens författningssamling och andra styrdokument till att samordna och hantera ärenden om utlämnade av allmänna handlingar, informationsförvaltning och ansvara för personuppgiftsbehandling.
Den breda variationen av arbetsuppgifter gör rättsavdelningen till en spännande och attraktiv arbetsplats. Vissa uppgifter är mycket verksamhetsnära medan andra fokuserar på utveckling tillsammans med andra avdelningar inom Polismyndigheten.
Publiceringsdatum2016-10-17ArbetsuppgifterSom registrator är du ett viktigt verksamhetsstöd i Polismyndighetens hantering av allmänna handlingar och ansvarar för att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring. Som registrator bedömer och hanterar du allmänna handlingar i enlighet med regelverket och interna bestämmelser. Du deltar i postöppningen, fördelar inkommande post och e-post, diarieför handlingar m.fl. arbetsuppgifter inom informationsförvaltningens ansvarsområden. I arbetsuppgifterna ingår även arkivläggning av allmänna handlingar i närarkiv samt att ta fram ärenden till medarbetare inom Polismyndigheten. En viktig del i arbetet är också att tillsammans med övriga medarbetare ständigt förbättra diarieföringen av allmänna handlingar samt att informera och utbilda medarbetare i diarieföring i allmänna diariet.
KvalifikationerSkall-krav:
Vi söker dig som har gymnasiekompetens med minst godkänt i kärnämnena. Du måste ha minst
1- års dokumenterad erfarenhet av administration i offentlig förvaltning samt minst ett års erfarenhet av digital dokument- och ärendehantering. Vidare behärskar du svenska och engelska och har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Det är meriterande om du har:
• diplomerad registratorsutbildning eller motsvarande
• kunskaper om de bestämmelser som reglerar verksamhetsområdet såsom Offentlighets- och sekretesslagen, Tryckfrihetsförordningen, Förvaltningslagen och Arkivlagen.
Struktur, noggrannhet och ordningssinne är en förutsättning för ett professionellt utförande av arbetsuppgifterna. Du kan arbeta självständigt såväl som i grupp. Du är serviceinriktad, omdömesgill och ansvarstagande, har god problemlösningsförmåga och tar egna initiativ för att lösa de frågor som dyker upp. Du har god pedagogisk förmåga. Under vissa perioder är det hög arbetsbelastning varför det är viktigt att du kan arbeta under tidspress.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-07
Ange följande referens när du ansöker: C9021/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFacklig kontaktKent Svärd, SACO, tfn 010-56 34 211; Sofia Ask,
FöretagPolismyndigheten, Rättsavdelningen
AdressPolismyndigheten, Rättsavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm
KontorsadressPolhemsgatan 30 10226 Stockholm
Jobbnummer 3109512
Observera att sista ansökningsdag har passerat.