Registrator till Arbetsmiljöverket

Arbetsmiljöverket Registratur JR / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arbetsmiljöverket Registratur JR i Stockholm

Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.

Dnr 2018/054319

Vill du arbeta i en verksamhet som gör skillnad för hela arbetsmarknaden och som bidrar till en bättre arbetsmiljö, färre olyckor och tillbud för alla som arbetar i Sverige? Då kan detta vara något för dig!

Vi söker en registrator till Stockholm som ska, tillsammans med kunniga och engagerade kollegor, arbeta med diarieföra allmänna handlingar och arbeta med kvalitetsuppföljning av vad som diarieförs inom myndigheten.

Enheten Registratur och utlämnande är en del av avdelningen Juridik. Registratorsgruppen består idag av åtta personer som arbetar med registrering av inkommande handlingar till Arbetsmiljöverket. Inom enheten finns också sex personer som arbetar med utlämnande av allmänna handlingar samt två dataskyddshandläggare. Vid enheten arbetar vi i team där daglig avstämning och gemensam schemaläggning är grunden för vårt arbete.

Ditt nya arbete
Du kommer att arbeta med diarieföring av allmänna handlingar samt kvalitetsuppföljning av diarieföring inom myndigheten. Vi arbetar i ärendehanteringssystemet Public 360.

Exempel på arbetsuppgifter:
* ta emot och öppna post och e-post ställd till Arbetsmiljöverket
• skanning, registrera (diarieföra) och bedöma inkomna handlingar
• besvara telefonförfrågningar om Arbetsmiljöverkets registrerade handlingar
• ger råd och vägledning i diarieföringsfrågor till medarbetare och chefer
• är delaktig i registratorsgruppens utvecklingsarbete med att följa upp att myndigheten har en god kvalitet i registreringen, samordna och utveckla arbetssätt och rutiner inom området
• arbete med styrdokument kan komma att ingå

Kvalifikationskrav
Du ska vara:
• utbildad arkivarie med erfarenhet av digital ärendehantering vid statlig eller kommunal myndighet
alternativt
• erfaren registrator med minst 2 års högskoleutbildning inom humaniora eller statsvetenskap och 5 års erfarenhet av registratorsarbete där kvalitetsuppföljning och utbildning/rådgivning i dokumenthanteringsområdet varit en viktig del.

Du ska ha:
• goda kunskaper om lagar och förordningar som styr hanteringen av allmänna handlingar i offentlig förvaltning
• goda kunskaper i Officepaketet
• erfarenhet av arbete i digitala ärendehanteringssystem, som t.ex. Public360
• goda skriftliga och muntliga kunskaper i både svenska och engelska.

För att lyckas i uppdraget måste du vara systematisk, självgående och noggrann då du utför dina arbetsuppgifter. Du arbetar i ett högt tempo med ett arbetsresultat som håller hög kvalité. Du är serviceinriktad och har en god kommunikativ förmåga. Vi söker dig som tycker om att arbeta i grupp och samarbeta med andra kollegor.

Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Det är meriterande:
• om du har arbetat i Public 360 och med kvalitetskontroller i diariet.

Mer om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och är för närvarande placerad på Lindhagensgatan i Stockholm. Vi har individuell lönesättning och tillämpar provanställning om 6 månader. Läs mer om vad vi erbjuder på vår hemsida av.se/arbeta hos oss.

Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara på varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.

Som medarbetare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och bidrar till helheten genom att visa engagemang och hänsyn i samarbetet med andra. Du agerar efter våra värdeord trovärdig, kommunikativ och offensiv samt du har ett likabehandlingsperspektiv i din vardag. Tillsammans ska vi lyckas nå våra verksamhetsmål, bidra till en hälsosam arbetsmiljö och verka för en lärande arbetsplats.

Om du har frågor
Kontakta oss på telefon 010-730 90 00. Frågor om anställningen besvaras av Sara Tedebrand Frant. Fackliga kontaktpersoner är för SACO Mona Malmkvist och för ST Anna Bergman Åberg.

Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverket och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Välkommen med din ansökan senast den 7 november 2018 . Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på länken nedan.

Arbetsmiljöverket är en myndighet som har regeringens och riksdagens uppdrag att se till att lagar om arbetsmiljö- och arbetstider följs av företag och organisationer. Alla anställda i Sverige har rätt till en bra arbetsmiljö enligt arbetsmiljölagen. Vårt mål är att minska riskerna för ohälsa och olycksfall i arbetslivet och att förbättra arbetsmiljön ur ett helhetsperspektiv. Vi är idag ca 650 medarbetare fördelade på totalt 11 orter i Sverige.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare med provanställning Tillsvidare med provanställning

Publiceringsdatum
2018-10-17

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Tedebrand +46 010-7309523

Företag
Arbetsmiljöverket Registratur JR

Adress
Arbetsmiljöverket Registratur JR
Lindhagensgatan 133
11279 Stockholm

Kontorsadress
Lindhagensgatan 133

Jobbnummer
4407100

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arbetsmiljöverket Registratur JR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arbetsmiljöverket Registratur JR: