Registrator med ett ansvar som GD-sekreterare

Brottsförebyggande rådet / Administratörsjobb / Stockholm
2017-10-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator med ett ansvar som GD-sekreterare" (publicerad 2017-10-31) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Brottsförebyggande rådet i Stockholm, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Om jobbet
Vi söker en registrator med ett ansvar som GD-sekreterare. Arbetsuppgifterna innefattar både registratorsuppgifter och sekreteraruppgifter. Arbetsfördelningen kan komma att variera efter behov men i dagsläget ligger tyngdpunkten på registatur.

Befattningen är placerad på enheten för ekonomi och administration. Enheten ansvarar för ekonomiförvaltning, budgetarbete, årsbokslut samt myndighetens arbete inom områdena registratur och arkiv samt kontorsstöd och lokaler. Enheten ska ge råd, stöd och service inom sina ansvarsområden samt att underlätta effektiva arbetssätt på Brå.

Som registrator har du en viktig roll i att ansvara för myndighetens registratur. Du kommer bland annat att arbeta med diarieföring, utlämnande av allmänna handlingar och avslutande av ärenden. Du kommer att arbeta nära myndighetens arkivansvarig gällande arkivering och myndighetens jurister gällande begäran av att ta del av allmänna handlingar.

Som GD-sekreterare har du en central roll inom administration, planering och genomförande av den dagliga verksamheten för generaldirektören. I rollen ingår sedvanliga administrativa arbetsuppgifter samt att ansvara för generaldirektörens kalender, telefon och mail. Det ingår även att ha vissa kontakter med resebyrån och vara behjälplig i externa mötes- och konferensarrangemang.

Vi söker dig som har
• Gymnasieutbildning
• Några års erfarenhet av administrativt arbete, gärna från statlig verksamhet
• Goda kunskaper i MS Office
• God datorvana
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete med registratur.

Som person är du noggrann, strukturerad, flexibel och trivs i en självständig roll. Tjänsten kräver också att du är serviceinriktad, lösningsorienterad och har en god förmåga att skapa goda relationer och samarbeta med andra. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Anställningen och ansökan
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående eller enligt överenskommelse. Brå tillämpar 6 månaders provanställning och individuell lönesättning.

Brå vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk kulturell mångfald tillför verksamheten.

Närmare upplysningar om befattningen lämnas av ekonomichef Andreas Gustafsson tfn 08-527 58 533. Vid frågor kring anställningsvillkor går det bra att kontakta personalspecialist Helena Stålhult tfn 08-518 324 09. Facklig kontaktperson för ST är Anna Horgby tfn 08-527 58 521 och för SACO Roger Karlsson tfn 08-527 58 526.

Välkommen med din ansökan snarast eller senast den 31 oktober 2017. För att söka jobbet klickar du på länken nedan. Du kan också skicka din ansökan med CV och personligt brev till Brå, Registrator, Box 1386, 111 93 Stockholm. Ange diarienummer 2.1.1-0209/17 på ansökan. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.

Varaktighet, arbetstid
40 t/v Tillsvidare, Provanställning 6 mån

Publiceringsdatum
2017-10-18

Ersättning
Månadslön
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-31
Ange följande referens när du ansöker: 2.1.1- 0209/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Andreas Gustafsson

Företag
Brottsförebyggande rådet

Adress
Brottsförebyggande rådet
Tegnergatan 23
11193 Stockholm

Kontorsadress
Tegnergatan 23

Jobbnummer
3754643

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Brottsförebyggande rådet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Brottsförebyggande rådet: