Registrator/koordinator, offentlig förvaltning
Nynäshamns kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Nynäshamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Nynäshamn,
Trosa,
Salem,
Huddinge,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nynäshamns kommun, Socialförvaltningen i Nynäshamn Nynäshamn är en expansiv skärgårdskommun endast 30 minuter med motorväg från Globen. Här finns naturupplevelser i lättåtkomlig ytterskärgård, en livskraftig landsbygd och en stad granne med havet. Här ser du den fria havshorisonten från fastlandet. Här finns frihet att utvecklas.
Arbetsgivaren Nynäshamns kommun erbjuder rätt till heltid, flextid, önskeschema och möjlighet till distansarbete i flera verksamheter. Medarbetarna erbjuds även en väl utvecklad friskvård.
Läs mer om kommunen på
www.nynashamn.seSocialförvaltningen i Nynäshamns kommun är organiserad i en beställar- och utförarorganisation, där flera delar av verksamheten omfattas av lagen om valfrihet inom omsorgen, LOV. Inom sekretariatet arbetar utredare, nämndsekreterare/jurist, systemförvaltare och registrator med vissa koordinatorsuppgifter
Publiceringsdatum2013-09-25ArbetsuppgifterVi söker en registrator med vissa koordinatorsuppgifter. Du kommer att tillhöra sekretariatet inom förvaltningen och organisatoriskt arbeta nära förvaltningschefen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta registratur och diarieföring av allmänna handlingar med den administration som hör till, till exempel vad gäller utlämnande av allmänna handlingar. Du blir också arkivansvarig på förvaltningen. I din roll ska du ge råd till och vägleda förvaltningen i frågor rörande diarieföring och arkivering.
Nynäshamns kommun inför för närvarande ett nytt dokument- och ärendehanteringssystem (Public 360) där du kommer att ha en viktig roll. Du kommer vara förvaltningens expert på detta system.
Du kommer också att ha viss service gentemot förvaltningschef.
I tjänsten ingår också sekreteraruppgifter i de kommunala pensionärs- och handikappråden samt i vissa samverkansorgan.
Eftersom enheten är liten förutsätts att medarbetarna kan vikariera för varandra.
KvalifikationerVi söker dig med högskoleutbildning inom arkivvetenskap, statsvetenskap, juridik eller motsvarande. Kunskaper inom offentlighet och sekretess, särskilt de regler som gäller inom socialtjänsten är meriterande. .
Tjänsten kräver mycket god samarbetsförmåga, stor noggrannhet, hög integritet och god kommunikationsförmåga.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet vid tillsättandet av tjänsten.
Annan praktisk erfarenhet av registratur, arkivarbete, samt arbete inom politiskt styrd organisation och offentlig förvaltning (och särskilt då arbete i kommunal socialförvaltning) räknas som särskilt meriterande
Arbetstider och omfattningHeltid Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast möjligt
ErsättningMånadslön Lön enligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-10-15
För att möjliggöra en effektiv och rättvis bedömning av inkomna ansökningar ber vi dig att göra en digital ansökan via länken nedan och noggrant fylla i efterfrågade uppgifter.
VI UNDANBER OSS ALLA ERBJUDANDEN OM ANNONSERINGS- OCH REKRYTERINGSHJÄLP I SAMBAND MED DENNA ANNONS.
Ange följande referens när du ansöker: 2013/186
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKerstin Perninge, Administrativ chef 08 520 684 04
kerstin.perninge@nynashamn.seFacklig kontaktAnn-Charlotte Jalakas, Vision 08 - 520 681 32
Gunilla Gudmundsson, SSR 08-520 684 19
FöretagNynäshamns kommun, Socialförvaltningen
AdressNynäshamns kommun, Socialförvaltningen
14981 Nynäshamn
Jobbnummer 1661582
Observera att sista ansökningsdag har passerat.