Registrator/Förvaltningssekreterare
Göteborg, SDF Centrum / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborg, SDF Centrum i Göteborg CENTRUM är en av tio stadsdelsförvaltningar i Göteborg. Stadsdelen Centrum omfattar områdena Krokslätt, Guldheden, Landala, Vasastaden, Johanneberg, Lorensberg, Heden, Inom Vallgraven, Stampen samt Gårda. Vi är drygt 2 000 anställda som arbetar tillsammans för att erbjuda allt från förskola till äldreomsorg för Centrums 59 000 invånare. Målet är ett bra liv för alla människor i Centrum.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning bland våra medarbetare tillför verksamheten.
I vårt arbete utgår vi från Göteborgs stads fyra förhållningssätt:
• Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för
• Vi bryr oss
• Vi arbetar tillsammans
• Vi tänker nytt
Publiceringsdatum2015-09-23ArbetsuppgifterRegistrator/ förvaltningssekreterare arbetar i kanslienheten som organisatoriskt finns inom förvaltningens utvecklingsavdelning. Enheten är liten vilket innebär att medarbetare ersätter varandra i olika roller och att arbetsuppgifterna kan skifta över tid.
Vi söker en kvalificerad generalist som vår kommande registrator/förvaltningssekreterare. Vi söker dig med lämplig högskoleexamen med inriktning mot kommunal förvaltning. Du kommer att ingå som en del i kanslienheten som bland annat ansvarar för stadsdelsnämndens ärendehantering, diarium och arkiv.
Du kommer att vara ansvarig huvudregistrator för stadsdelens diarium med därtill hörande administrativa uppgifter. Du kommer även att fungera som ett kvalificerat chefsstöd till vår stadsdelsdirektör men även ha en del uppdrag som mötessekreterare.
KvalifikationerVi söker dig som har erfarenhet från offentlig verksamhet. Kanske är du registrator eller nämndsekreterare i dag men vill arbeta med mer varierande arbetsuppgifter. Det är viktigt att du är noggrann, ansvarstagande och tycker om att ha struktur. Du måste också kunna sortera och prioritera information. Din serviceförmåga måste vara hög och det är viktigt att du gillar variation och omväxling i arbetet.
Eftersom kanslienheten är en liten enhet har vi ett stort samarbete inom gruppen och är måna om att kunna ha ett flexibelt arbetssätt.
Vi lägger stor vikt vid;
• Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation
• Erfarenhet från att använda administrativa system
• Kunskap i offentlig rätt
• Noggrannhet och ordningssinne
• Samarbetsförmåga
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-14
Ange följande referens när du ansöker: A503297
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva-Marie Ekman, Kanslichef 031-365 70 32
Facklig kontaktKatarina Åkermo, Vision 031-365 70 59
FöretagGöteborg, SDF Centrum
AdressGöteborg, SDF Centrum
Box 5293
40225 Göteborg
KontorsadressEngelbrektsgatan 71
Jobbnummer 2446076
Observera att sista ansökningsdag har passerat.