Registrator
Hörby kommun / Administratörsjobb / Hörby
2025-02-04
Visa alla administratörsjobb i Hörby,
Höör,
Eslöv,
Sjöbo,
Lund eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hörby kommun i Hörby Att arbeta i Hörby kommun
Hörby kommun med 15 700 invånare ligger mitt i Skånes hjärta med det mesta och det bästa runt hörnet.
Hörby är en mycket gammal handelsort. Vi som bor eller arbetar i Hörby är mycket stolta över vår vackra och blandade natur.
Här kan man få känslan av att befinna sig mitt i vildmarken och ändå är människor, service och bekvämligheter aldrig långt borta.
Kommunen erbjuder en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Att arbeta inom Hörby kommun handlar i första hand om att ge service till våra medborgare.
Service inom allt från vård och omsorg till parkskötsel och anläggningsarbeten.
Vi arbetar aktivt med att vara en god arbetsgivare med bra anställningsvillkor, arbetsmiljö och utvecklingsmöjligheter.
Kanslienheten söker en registrator med huvudansvar för avdelningarna styrning och ledning och kommunservice som lyder under kommunstyrelsen.
Hörby kommun har en gemensam registratur och nämndadministration vilket innebär att våra registratorer är centralt organiserade på kanslienheten. Vi hjälper varandra med våra arbetsuppgifter vid behov. Hos oss arbetar tre registratorer som ersätter och stöttar varandra vid sjukdom, ledigheter mm.
Kanslienheten har ansvar för processerna nämnd, registratur, digitalisering, arkiv och civil beredskap. Detta skapar stora möjligheter för ett spännande utvecklingsarbete inom våra områden med fokus på erfarenhetsutbyte mellan olika professioner med gemensamma mål.
Publiceringsdatum2025-02-04ArbetsuppgifterSom registrator har du ansvar för att förvalta och utveckla avdelningarnas information- och dokumenthantering. Dina arbetsuppgifter består bland annat av diarieföring och registrering enligt gällande lagar förordningar och rutiner, förberedelser inför slutarkivering, sekretessprövning och utlämning av handlingar.
I uppdraget ingår att jobba löpande med kvalitetsarbete och delta i arbetet med att hitta nya effektiva arbetssätt. I vår utveckling kommer stort fokus vara på att etablera rutiner för en säker och effektiv livscykel gällande vår information samt utveckling mot digitala arbetssätt. Detta innebär att du bland annat kommer att vara med i arbetet med nya dokumenthanteringsplaner, informationsinventering, processkartläggning mm. Du har ett nära samarbete med övriga registratorer, arkivarien och enhetens övriga funktioner i samtliga ovanstående delar.
Tjänsten innebär att du utbildar och ger råd och stöd till verksamheter gällande hantering av allmänna handlingar. Arbetet är varierande och självständigt och förutsätter flexibilitet samt förmåga att ta egna initiativ.
I registratorns uppdrag ingår också att utgöra kvalificerat administrativt stöd till avdelningen. Detta kan innebära samordning av projekt och upphandlingsfrågor, mötesplanering av externa och interna sammankomster, ansvara för anteckningar vid möten, övergripande planerings- och utvecklingsfrågor samt stöd och service till avdelningen.
KvalifikationerVi söker dig som har relevant universitets- eller högskoleutbildning, tidigare erfarenhet som registrator eller annan arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig.
Du har god kunskap/erfarenhet om de lagar och förordningar som styr registrering och utlämnande av allmänna handlingar inom offentlig förvaltning.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du är en person som tar initiativ och ansvarar för att dina uppgifter blir slutförda inom angivna tidsramar. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du är självständig och flexibel i ditt arbete och har lätt för att samarbeta med olika aktörer.
För att trivas i rollen behöver du kunna koordinera, ha god kommunikativ förmåga i både tal och skrift i svenska, analytisk, noggrann och lösningsorienterad.
Det är meriterande om du har kunskaper inom/erfarenhet av:
• Kunskaper inom arkiv- och informationshantering, kommunallagen och offentlighet och sekretess.
• Erfarenhet av myndighetsutövning.
• Arbetat med ärendehanteringssystemet Ciceron eller annat likvärdigt ärendehanteringssystem.
• Erfarenhet av serviceinriktat arbete
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen med din ansökan. Vi har löpande urval och träffar kandidater innan sista ansökningsdag.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hörby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Hörby kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Tack på förhand!
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-02-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "20/25".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Hörby kommun (org.nr 212000-1108)
Arbetsplats Kommunledningskontoret, Hörby kommun
Kontakt Kanslichef
Petter Hallberg
petter.hallberg@horby.se 0415378200 Jobbnummer 9143232