Registrator
Strömstad kommun, Kommunikationsavdelningen / Biblioteksassistentsjobb / Strömstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla biblioteksassistentsjobb i Strömstad,
Tanum,
Dals-Ed,
Munkedal,
Bengtsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Strömstad kommun, Kommunikationsavdelningen i Strömstad Med sitt natursköna läge i norra Bohuslän är hela Strömstad kommun en attraktiv plats att bo på, både hela och delar av året. Här finns Sveriges första marina nationalpark med naturupplevelser i världsklass. Kommunen växer och har idag 12 800 invånare. Med våra delårsboende är vi mångdubbelt fler under stora delar av året. Hållbarhet är en utgångspunkt för allt utvecklingsarbete. Strömstads näringsliv har under det senaste decenniet präglats av stark tillväxt och stadsmiljön är levande året runt. Välkommen till Bohusläns mest internationella småstad!
Publiceringsdatum2016-06-16ArbetsuppgifterSom kommunregistrator vid kommunledningsförvaltningen ansvarar du för struktur, riktlinjer och rutiner för kommunens hantering av dokument. Kommunregistratorn är ansvarig för uppdatering av kommunens dokumenthanteringsplan och klassificeringsstruktur.
Du är ett stöd till kommunens förvaltningar i arbetet med arkivstruktur och rutiner.
Du driver det fortlöpande utvecklingsarbetet på detta område i samarbete med berörda kolleger. Kommunregistratorn är systemförvaltare för kommunens diarium, arkiveringssystem och slutarkiv.
Arbetsuppgifterna består av att hantera inkomna handlingar såsom registrering i diarium, öppna, avsluta och arkivera ärenden, sekretessprövning och utlämnande av allmän handling. Du ska även ge råd och vägledning till förvaltningarnas anställda i frågor inom ditt arbetsområde samt bevaka ärenden och handlingar.
Arbetet innebär även att vara ett administrativt stöd till verksamheten på kommunledningsförvaltningen.
Registreringen sker i kommunens digitala ärende- och dokumenthanteringssystem, W3D3, samt i e-arkivsystem som är under upphandling.
Tillsammans med övriga medarbetare på Kommunikationsavdelningen vårdar du kommunens varumärke och ser till att flödet av handlingar sker på ett effektivt och rättssäkert sätt.
KvalifikationerHögskoleexamen med inriktning mot offentlig förvaltning, registrator inom arkiv och informationsvetenskap eller annan högskoleutbildning som bedöms relevant för tjänsten. Tjänsten ställer krav på erfarenhet av att ha arbetat som registrator i offentlig förvaltning samt goda kunskaper i regelverk inom området, tex offentlighet- och sekretesslagen och kommunallagen.
Vi utgår ifrån att du har vana att arbeta självständigt och under eget ansvar.
Vi ställer krav på goda dokumentations- och datakunskaper samt kunskap om tillämpning av IT-system.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att utbilda andra i dokumenthanteringsfrågor.
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-15
Ange följande referens när du ansöker: A586504/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Kvarnbäck, Kommunikationschef 0526-19184
maria.kvarnback@stromstad.seFöretagStrömstad kommun, Kommunikationsavdelningen
AdressStrömstad kommun, Kommunikationsavdelningen
Strömstad
45280 Strömstad
KontorsadressStrömstad Strömstad
Jobbnummer 2908323
Observera att sista ansökningsdag har passerat.