Registrator

Falkenbergs kommun, Kanslienhet / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Falkenberg
2012-10-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator" (publicerad 2015-04-23) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Kanslienhet i Falkenberg

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.

Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.

Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Kanslienheten är kommunledningens administrativa avdelning som svarar på frågor rörande kommunstyrelsens, dess arbetsutskotts och kommunfullmäktiges verksamhet. Kansliet mottar, diarieför och bereder ärenden till sammanträden, skriver protokoll, svarar för allmänna utredningar, och besvarar arkivförfrågningar. Kansliet innefattar även beställarkompetens för kommunens IT-drift och svarar för övergripande upphandlingsfrågor. I kansliet finns även reprocentral och kommunens centrala växelfunktion samt överförmyndarexpedition. Vi är ungefär 25 medarbetare.

Kanslienheten söker nu en erfaren registrator.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?

Publiceringsdatum
2012-10-02

Arbetsuppgifter
• Posthantering, ärenderegistrering och diarieföring av allmänna handlingar
• Service åt kommuninvånarna och verksamheter inom kommunen
• Arkivering och gallring av allmänna handlingar
• Arbete med administrativa uppgifter i andra verksamhetssystem
• Visst nämndadministrativt arbete och övriga förekommande arbetsuppgifter inom enheten

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en gedigen erfarenhet av registrering, diarieföring och ärendehantering. Erfarenhet från arbete i ärendehanteringssystem är ett krav för att vara relevant för tjänsten. En bakgrund från liknande arbete inom kommunal eller statlig förvaltning är önskvärt, likaså kunskaper om offentlighet- och sekretesslagen, förvaltningslagen samt arkivlagen. Inom all administration sker tekniska förändringar hela tiden och ett intresse för att arbeta med utveckling
av dokument- och ärendehantering är även väsentligt för befattningen.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, att du kan arbeta självständigt, har hög integritet och är noggrann, serviceinriktad och engagerad samt att du har en förmåga att bidra till en god gemenskap i en positiv och utvecklande atmosfär.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100 % Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-10-25
Ange följande referens när du ansöker: A294086
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Henrik Lundahl, kanslichef, 0346-88 62 40
Marianne Blücker, 0346 - 88 61 40, marianne.blücker@falkenberg.se
Angela Gardelin, 0346-88 61 49, angela.gardelin@falkenberg.se

Facklig kontakt
Facklig företrädare nås via kommunens växel, 0346-886000

Företag
Falkenbergs kommun, Kanslienhet

Adress
Falkenbergs kommun, Kanslienhet
31180 Falkenberg

Jobbnummer
1355644

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falkenbergs kommun, Kanslienhet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falkenbergs kommun, Kanslienhet: