Registrator

Göteborgs stad, Stadsledningskontoret / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad, Stadsledningskontoret i Göteborg

Stadsledningskontorets uppdrag är att stödja kommunstyrelsens ledning, samordning och uppföljning av stadens verksamhet. Stadsledningskontoret arbetar på uppdrag av kommunstyrelsen och ska i den rollen även utgöra stöd åt stadens förvaltnings- och bolagsledningar.

Publiceringsdatum
2012-09-12

Arbetsuppgifter
Kommunstyrelsen beslutar årligen i en stor mängd ärenden som berör medborgare och företag i Göteborgs stad. Stadsledningskontoret diarium är en viktig funktion i ärendeprocessen för att säkerställa en effektiv och kvalitetssäker hantering samt öppenhet i stadens frågor.

Stadsledningskontoret har två registratorer som organisatoriskt är placerade på den juridiska avdelningen på stadsledningskontoret och tjänsten innebär en förstärkning. Du kommer att ingå i vår diariegrupp som organisatoriskt tillhör juridik samordningsenheten.

Som registrator ska du genomföra arbetet enligt gällande regelverk om registrering och arkivering. Prioritera arbetet, skapa strukturer och mallar. Följa upp och kvalitetssäkra att handlingar registreras och arkiveras. Utbilda och ge råd i registreringsfrågor. Delta i utvecklingsarbetet av elektronisk dokumenthantering, registrering och arkivering. Säkerställa öppenhet och god service till medborgare och media.

Inom ärendeprocessen kommer du ha löpande kontakt med Stadsledningskontorets övriga generalister och specialister. Arbetsuppgifterna ger dig stora möjligheter till helhetssyn över Stadsledningskontorets hela verksamhet och därmed över Göteborgs Stads utveckling. Vi erbjuder ett arbete i en organisation med stimulerande uppgifter och goda möjligheter till påverkan av arbetssätt och utveckling av den egna kompetensen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har goda kunskaper om offentlig verksamhet och är arkivarie- eller registratorsutbildad, gärna diplomerad registrator, alternativt har god vana av registratorsarbete. Du har högskoleexamen med inriktning inom arkiv- och informationsvetenskap eller motsvarande kunskap inom offentlig förvaltning. Du har god kännedom om ärendehantering och arkivverksamhet inom offentlig verksamhet samt är väl förtrogen med lagar och föreskrifter inom området. Det är meriterande om du har kunskap eller erfarenhet av elektronisk dokumenthantering och har varit med och drivit förändringsarbete.

Dina personliga egenskaper
Du är pedagogisk, strukturerad och tar gärna egna initiativ samt har ett positivt förhållningssätt till förändringar. Då arbetet innebär många kontakter både internt inom stadsledningskontoret och externt inom staden måste du ha lätt för att samarbeta och ha en god serviceanda. Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse

Ersättning
Månadslön Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-10-05
Ange följande referens när du ansöker: A291192
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Hagenklev, 031- 368 04 21

Facklig kontakt
Marianne Bernhardtz, 031-368 02 91
Nicklas Halleröd, 031-368 03 76

Företag
Göteborgs stad, Stadsledningskontoret

Adress
Göteborgs stad, Stadsledningskontoret

Jobbnummer
1338814

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad, Stadsledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad, Stadsledningskontoret: