Registrator
Göteborgs stad, Stadsledningskontoret / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad, Stadsledningskontoret i Göteborg Stadsledningskontorets uppdrag är att stödja kommunstyrelsens ledning, samordning och uppföljning av stadens verksamhet. Stadsledningskontoret arbetar på uppdrag av kommunstyrelsen och ska i den rollen även utgöra stöd åt stadens förvaltnings- och bolagsledningar.
Publiceringsdatum2012-09-12ArbetsuppgifterKommunstyrelsen beslutar årligen i en stor mängd ärenden som berör medborgare och företag i Göteborgs stad. Stadsledningskontoret diarium är en viktig funktion i ärendeprocessen för att säkerställa en effektiv och kvalitetssäker hantering samt öppenhet i stadens frågor.
Stadsledningskontoret har två registratorer som organisatoriskt är placerade på den juridiska avdelningen på stadsledningskontoret och tjänsten innebär en förstärkning. Du kommer att ingå i vår diariegrupp som organisatoriskt tillhör juridik samordningsenheten.
Som registrator ska du genomföra arbetet enligt gällande regelverk om registrering och arkivering. Prioritera arbetet, skapa strukturer och mallar. Följa upp och kvalitetssäkra att handlingar registreras och arkiveras. Utbilda och ge råd i registreringsfrågor. Delta i utvecklingsarbetet av elektronisk dokumenthantering, registrering och arkivering. Säkerställa öppenhet och god service till medborgare och media.
Inom ärendeprocessen kommer du ha löpande kontakt med Stadsledningskontorets övriga generalister och specialister. Arbetsuppgifterna ger dig stora möjligheter till helhetssyn över Stadsledningskontorets hela verksamhet och därmed över Göteborgs Stads utveckling. Vi erbjuder ett arbete i en organisation med stimulerande uppgifter och goda möjligheter till påverkan av arbetssätt och utveckling av den egna kompetensen.
KvalifikationerVi söker dig som har goda kunskaper om offentlig verksamhet och är arkivarie- eller registratorsutbildad, gärna diplomerad registrator, alternativt har god vana av registratorsarbete. Du har högskoleexamen med inriktning inom arkiv- och informationsvetenskap eller motsvarande kunskap inom offentlig förvaltning. Du har god kännedom om ärendehantering och arkivverksamhet inom offentlig verksamhet samt är väl förtrogen med lagar och föreskrifter inom området. Det är meriterande om du har kunskap eller erfarenhet av elektronisk dokumenthantering och har varit med och drivit förändringsarbete.
Dina personliga egenskaperDu är pedagogisk, strukturerad och tar gärna egna initiativ samt har ett positivt förhållningssätt till förändringar. Då arbetet innebär många kontakter både internt inom stadsledningskontoret och externt inom staden måste du ha lätt för att samarbeta och ha en god serviceanda. Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse
ErsättningMånadslön Individuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-10-05
Ange följande referens när du ansöker: A291192
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Hagenklev, 031- 368 04 21
Facklig kontaktMarianne Bernhardtz, 031-368 02 91
Nicklas Halleröd, 031-368 03 76
FöretagGöteborgs stad, Stadsledningskontoret
AdressGöteborgs stad, Stadsledningskontoret
Jobbnummer 1338814
Observera att sista ansökningsdag har passerat.