Redovisningsmedarbetare till ett vikariat i Strömstad
KGH Customs Services AB / Ekonomiassistentjobb / Strömstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Strömstad,
Tanum,
Dals-Ed,
Munkedal,
Bengtsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KGH Customs Services AB i Strömstad,
Munkedal,
Eda,
Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige Facilitating Trade for Sustainable Growth!
If you enjoy working in an international environment with passionate and highly competent colleagues and want to make an impact within a dynamic organisation, then KGH Customs Services is a good match for you. Established in 1963, KGH has grown to become one of the largest European providers of international trade and customs solutions and services.
Today, we offer a comprehensive range of innovative solutions and services to over 35 000 customers each year across Europe. With close to 1300 colleagues operating in 24 countries our business model and customer offering addresses strategy, compliance, operational solutions and digitalisation opportunities. This breadth and depth of capabilities and geographical coverage make us unique compared to competition.
KGH is since September 2020 now part of the Maersk family.
Vi söker redovisningsmedarbetare till vår ekonomiavdelning i Strömstad.
Vi söker en redovisningsmedarbetare för Finance avdelningen Norge. Tjänsten är ett vikariat som gäller längst till och med 31/8 2023. Tjänster är placerad i Strömstad på vår ekonomiavdelning.
Som anställd hos oss blir du en del i ett internationellt företag som erbjuder ett stimulerande arbete med ett positivt arbetsklimat.
Kvalifikationer och erfarenhet:
Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning och några års praktisk erfarenhet av bokföring. Du är van att jobba i olika ekonomisystem, gärna erfarenhet av Visma, och övriga stödprogram såsom t.ex. Excel.
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du är kommunikativ stark, har goda kunskaper i engelska och är van att jobba mot tydliga mål och deadlines. Att förstår norska i tal och skrift är framförallt viktigt när man arbetar på Finance Norge.
Publiceringsdatum2022-09-30Dina personliga egenskaperDin personlighet är mycket viktig för oss. Du är en serviceinriktad person som är självgående men gillar att arbeta tillsammans i ett team för att nå gemensamma mål. Du gillar att ta ansvar för ditt arbete och har en förmåga att se detaljer likväl som att höja blicken. Du är noggrann och strukturerad men samtidigt flexibel då uppgifterna varierar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Du kommer att jobba i ett team som sköter den löpande bokföringen och rapporteringen för vårt norska bolag KGH Customs Services AS.
I arbetsuppgifterna ingår:
- Löpande bokföring
- Hantering av kund och leverantörsfakturor
- Påminnelse och inkassohantering
- Upprättande av månadsbokslut
- Momsrapporttering
- Diverse administrativa arbetsuppgifter
Det vore kul att ha dig i vårt team - välkommen med din ansökan!
Intervjuer görs löpande.
Working at KGH means working in an international environment together with passionate and highly competent colleagues. With a strong drive to generate sustainable solutions, we facilitate international trade and help our customers to grow their business. The willingness to get engaged in this important task is clear proof of the pride and commitment felt by everyone throughout the company.
This is our story. What's yours?
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning till
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKgh Customs Services AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/112".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kgh Customs Services AB (org.nr 556096-7431)
Arbetsplats Business Region Nordic*, Finance Norway
Kontakt Elisabeth Ek
elisabeth.ek@kghcustoms.com Jobbnummer 7030642
Observera att sista ansökningsdag har passerat.