Redovisningsekonom-/er till GSF i Kristianstad
Region Skåne, Regionservice / Redovisningsekonomjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne, Regionservice i Kristianstad,
Hässleholm,
Höör,
Eslöv,
Lund eller i
hela Sverige Region Skåne ska främja god hälsa, vi ansvarar för att det finns bra sjukvård och kollektivtrafik för alla invånare i Skåne. I vårt uppdrag ingår också att verka som koordinator, inspiratör och samlande kraft för utvecklingen i Skåne.
Vi är Skånes största arbetsgivare med 32 000 medarbetare och en total budget på 29 miljarder kronor (2011). Högsta beslutande organ är regionfullmäktige som väljs av invånarna i Skåne.
Regionservice är Region Skånes serviceförvaltning med ansvar för fastigheter, transport- och textiltjänster samt administrativa tjänster inom HR- och ekonomiområdet. I samarbete med sjukhusen har vi även samordningsansvar för städ- och kostfunktioner samt inre transporter.
Som medarbetare i Regionservice har du drygt 650 engagerade, kompetenta och stolta kollegor vars verksamheter tillsammans omsätter cirka 2 miljarder kr årligen. På vår webbplats
www.skane.se/regionservice får du veta mer om oss.
Gemensam servicefunktion (GSF) är ett affärsområde inom förvaltningen Regionservice. Den gemensamma servicefunktionen erbjuder stöd och administration med hög kvalitet och effektivitet. Affärsområdet ansvarar för regionens administrativa processer såsom:
• kund- och leverantörsreskontra, anläggnings- och investeringsredovisning, samt kassa/bank
• övriga tjänster inom HR/ekonomiområdet samt övrig verksamhet som finns inom GSF idag
• lön/anställning, resor och utlägg
• pensionshantering
• rekrytering, gemensam annonsering m m
• patientkontorsadministration
Publiceringsdatum2012-04-13ArbetsuppgifterVi söker dig som vill arbeta som ekonom i vårt ekonomiteam inom GSF. På ett konsultativt sätt ger du service och rådgivning inom redovisningsområdet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara löpande boksluts- och avstämningsarbete, månads- och årsbokslut, delar av arbete med intern kontroll och att delta i olika större och mindre projekt samt arbetsgrupper för att utveckla verksamheten inom GSF. Teamet arbetar också med projektredovisning för exempelvis EU-projekt. Du kommer att stödja våra kunder i förändringsarbetet för att möta kravet på ett standardiserat arbetssätt.
KvalifikationerDu har högskoleutbildning inom ekonomi med inriktning mot redovisning och gärna några års arbetslivserfarenhet från ekonomiområdet.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Vänligen ansök snarast då vi tillämpar löpande urval. Observera att tjänsten/tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-04-27
Region Skåne värdesätter alla medarbetares kompetens, oavsett olikheter såsom kön, etnicitet eller funktionsnedsättning. Vi arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Region Skåne.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Region Skåne samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller pappersformat.
Nu kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig,
www.skane.se/jobb. Här finner du också förutom annonstitel, förvaltning eller bolag, hur många som har sökt tjänsten.
Ange följande referens när du ansöker: A265999
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPer Fehland, 040-675 35 94
Magnus Granqvist, 044-309 28 80
Katarina Andréen Sassler, 040-625 74 60
Facklig kontaktBertil Dersén, 040-675 30 08
Maria Gal
Lars, Kommunal
FöretagRegion Skåne, Regionservice
AdressRegion Skåne, Regionservice
Skånehuset i Kristianstad, J A Hedlunds väg
20525 Malmö
Jobbnummer 1213073
Observera att sista ansökningsdag har passerat.