Redovisningsekonom till välkänt internationellt bolag
Amga AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Amga AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige AMGA är ett svenskägt bolag med expertis inom service, bank/finans, försäkring och försäljning. Vi är specialiserade på konsulttjänster, rekrytering och affärsutveckling. Företaget är medlem i Almega Tjänsteföretagen och tillämpar kollektivavtal för branschen.
Vill du arbeta med redovisning med ett stort internationellt bolag som utmanar branschen? Då kan denna tjänst vara intressant för dig!
Publiceringsdatum2017-01-11Dina arbetsuppgifterSom Redovisningsekonom kommer du få en operativ nyckelroll med ett brett ansvarsområde där du kommer att axla ett huvudansvar hos en av våra nyckelkunder. Du kommer att arbeta i en dynamisk och familjär avdelning inom en välrenommerad internationell organisation. I din roll har du stora kontaktytor, främst internt men kontakt med externa kunder förekommer. För rätt person finns möjlighet att vara med och utvecklas och få utökade arbetsuppgifter.
Vidare innebär arbetet:
• Hantera och leda redovisningsuppdrag inkl. löpande redovisning
• Uppdatera riktlinjer, normer och instruktioner enligt ändrade standarder inom området
• Hantering av leverantörsreskontra, faktureringsrutiner, in-och utbetalningar
• Avstämningar och förberedande månadsbokslut
• Delta i olika projekt internt
• Hantering av kreditkontroller och kravrutiner
Vem är du?
Vi söker dig som är affärsdriven och stark i att implementera och genomföra olika processer. Vidare vill du påverka din arbetssituation, företagets framtid och tror på laget före jaget.
Du är lösningsfokuserad och inte rädd för att ta egna initiativ och har goda kunskaper inom redovisning och arbetat minst 2 år inom ekonomiområdet.
Du är självgående i den interna redovisningen, utan krav på bokslutsarbete. Du tycker om att arbeta i en föränderlig miljö och är bra på att bygga relationer med människor runt omkring dig.
Kvalifikationer• Förmågan att hålla helhetssyn, även i tider av förändring, och har möjlighet att prioritera och fatta självständiga beslut
• Du är motiverande och inspirerande i ditt arbete med dina kollegor
• Erfarenhet från att arbeta i ekonomisystemet Oracle samt goda kunskaper i Excel
Om bolaget
Bolaget erbjuder dig utmaningar och möjligheter för personlig och yrkesmässig utveckling genom utbildning och "on the job training". Vi är ett globalt företag med motiverade medarbetare i fokus och för dig som vill utvecklas med oss finns alla möjligheter nationellt som internationellt.
Är du en person som trivs i en resultatdriven, internationell kultur och i en kreativ och dynamisk miljö så ser vi fram emot din ansökan!
Vår kunds moderna kontor är beläget i Solna med mycket bra kommunikationer, restauranger, affärer och gym i området.
Fast lön samt tillkommande förmåner ingår via kollektivavtal. Tillsättning av tjänst önskas senast 2017-01-31. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan nu!
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Alexander Magnusson på 08-551 118 72.
Sista ansökningsdag 2017-01-31.
Varaktighet, arbetstid
1 -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAMGA AB
AdressAMGA AB
Svetsarvägen 8
17141 Solna
KontorsadressSvetsarvägen 8
Jobbnummer 3256458
Observera att sista ansökningsdag har passerat.