Redovisningsekonom till Suez Recycling i Ängelholm

Experis AB / Redovisningsekonomjobb / Ängelholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Ängelholm, Åstorp, Bjuv, Bräcke, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Ängelholm, Bjuv, Bräcke, Båstad, Höganäs eller i hela Sverige

Redovisningsavdelningen är en del av den centrala ekonomiavdelningen i Suez. Vi arbetar i Solna, Skara och Ängelholm. Nu söker vi en ny kollega till redovisningsgruppen i Ängelholm. Gruppen består av 4 personer.

I arbetsuppgifterna ingår att:

* handha löpande redovisning i vårt ekonomisystem Tetra gällande kundfordringar, likvida medel och s k Avräkningar
* vara delaktig i månadsboksluten med dokumentation av avstämningar gällande tillgångs- och skuldkonton
* bistå med bokföring, uppföljning och avstämning av våra investeringar i fordon, byggnader, inventarier och andra anläggningstillgångar i systemet Britannia,
* vara backup-person vid bokslutskörningar i Tetra (allokeringar)
* göra utbetalningar av leverantörsfakturor, löner och andra utbetalningar via internetbank
* delta i projektgrupper för att förbättra arbetssätt och IT-system

Övertidsarbete i samband med månadsboksluten förekommer. Resor i arbetet ca 1-2 ggr år.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (40tim/vecka) med arbetstid mellan 8.00 och 17.00. Tillträdesdag snarast möjligt.



Vi söker dig som

Tycker det är roligt med siffror och har sinne för ordning och reda. Är bekväm med att arbetsuppgifterna styrs av vår bokslutstidplan och hålla deadlines. Gillar problemlösning och avstämningsarbete mellan försystem och huvudbok. Är nyfiken och kan anpassa arbetssätt efter förändringar som beror på att t ex lagstiftning eller att vår verksamhet ändras. Jobbar aktivt med att hitta förbättringar i arbetssätt tillsammans arbetskamrater både i och utanför ekonomiavdelningen.

Du har kunskap och erfarenhet av bokföring- och bokslutsarbete, kan flödet och arbetsmomenten i bokslutsprocessen. Är bekväm med att arbeta i MS Office 365 och med att dela kunskap via diverse portaler och Skype. Är orädd för att jobba i nya IT-system. Ekonomiavdelningen jobbar dagligen i mellan 5 till 10 st olika system.

För oss är det viktigt att all kompentens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Vad kan vi erbjuda?

Vi på redovisningsavdelningen upplever oss själva som öppna och jordnära. Vi har god kamratanda och skratt tillhör vardagen. Vi är kvalitetsmedvetna och har för ögonen att förenkla våra arbetsuppgifter. Vi lär av varandra.



Sök tjänsten idag!

I den här rekryteringen samarbetar Suez Recycling med Experis. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Rikard Karlsson, Rekryteringskonsult på Experis, på telefon 0709-316 318 eller rikard.karlsson@se.experis.com. Då vi tillämpar löpande urval vill vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 12 februari 2020, via länken på annonsen på www.experis.se.



Om Suez

SUEZ är en hållbar samarbetspartner inom återvinning och avfallshantering på lokal, nationell och global nivå. Läs mer om vår verksamhet i Sverige och i världen, våra värderingar, vår historia och vårt kundfokus på www.suez.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2020-01-21

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "d20bf772-efdc-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Suez Recycling AB

Jobbnummer
5053891

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: