Redovisningsekonom till stiftelsen Dansens Hus

Accountor Ekonomi & Rådgivning AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Accountor Ekonomi & Rådgivning AB i Stockholm, Sundbyberg, Uppsala, Gävle, Örebro eller i hela Sverige

Är du en fena på redovisning och ekonomi och gillar kultur och scenkonst? Vill du vara i en miljö som präglas av möten med svenska och internationella kulturskapare, i en organisation som befinner sig i en expansiv utvecklingsresa? Då kan jobbet som redovisningsekonom på Dansens Hus vara något för dig!

Dansens Hus är Nordens största gästspelscen för samtida dans. Varje år presenterar vi mellan 30-40 nationella och internationella gästspel på våra scener. Utöver det arbetar vi med att på olika sätt utveckla konstnärskap för att skapa och presentera dans för vår publik. Just nu befinner vi oss i en spännande utvecklingsfas där vi etablerar en ny scen för dans på Elverket i Stockholm och ska växa i vår verksamhet. På Dansens Hus arbetar cirka 25 personer inom produktion, teknik, kommunikation och administration.

Som redovisningsekonom på Dansens Hus har du en nyckelroll i stabsfunktionen och jobbar nära den administrativa chefen.

Främsta arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Du ansvarar tillsammans med den administrativa chefen för budget, prognos samt årsredovisning och årsbokslut.
Du leder interna processer för ekonomisk planering och uppföljning och förbereder underlag till stiftelsens styrelsemöten.
Tillsammans med administrativ chef och projektledare ansvarar du för de ekonomiska/budgetrelaterade delarna i ansökan och redovisning till Kulturdepartement och Stockholms stad. Du har även ansvar för de ekonomiska delarna i övriga samarbeten och projekt som har extern finansiering.
Du är, tillsammans med administrativ chef, ansvarig för att koordinera organisationens upphandlingar och att inköpsreglementet efterlevs.
Eftersom Dansens Hus är en stiftelse ingår också att ta fram tertialbokslut och prognos till styrelsemöten.
Du ansvarar för löpande redovisning och avstämningar, kund och leverantörsreskontra, fakturahantering, moms och skatteredovisning.

Vem är du som passar för jobbet?
Vi söker dig med gedigna kunskaper inom ekonomi. Du har en högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi, minst 5 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete och vana att självständigt arbeta fram årsredovisning och årsbokslut. Har du erfarenheter av att utveckla rutiner och processer är det meriterande. Även goda excel kunskaper och erfarenhet av Hogia är en fördel.
För att lyckas i rollen behöver du vara initiativrik och uppskatta att driva förbättringsarbete inom ditt område. Du arbetar lika gärna ihop med andra, som självständigt, för att nå bästa resultat. Du är mån om att leverera med kvalitet och driver dina uppgifter/ansvarsområden i mål. Du är analytisk och strukturerad med god planeringsförmåga. Du kommunicerar på ett lyhört och förtroendeingivande sätt och ser kunskapsdelning som en självklarhet.

Vad kan Dansens Hus erbjuda dig?
Dansens Hus är landets största scen för internationell och nationell samtida dans - en unik verksamhet och unik arbetsmiljö. Vi har en tydlig identitet och ett starkt varumärke. Hos oss kan både kulturskapare och publik utforska, ta risker och växa. Vi är en utvecklingsinriktad organisation där mod och generositet är ledstjärnor i verksamheten - gentemot danskonstnärer, publik och medarbetarna i organisationen. Vi arbetar aktivt för jämställdhet, mångfald och inkludering och ser det som en självklarhet att du delar vår uppfattning.

Publiceringsdatum
2021-12-20

Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning, 100 % (med sex månaders provanställning). Tillträde efter överenskommelse. Vi sitter på Wallingatan mitt i centrala Stockholm.

Så ansöker du
Låter det intressant? Så kul! Vi ser fram emot din ansökan. Observera att urval och intervjuer sker löpande, och att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. I denna rekrytering samarbetar vi med Accountor. Vid frågor så är du välkommen att kontakta administrativ chef Challa Gustavsson på challa.gustavsson@dansenshus.se
OBS! Vi tar inte emot några ansökningar på mejlen!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Accountor Ekonomi & Rådgivning AB
Barnhusgatan 12-14
11124 STOCKHOLM

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Accountor Ekonomi & Rådgivning AB (org.nr 556583-7803), https://dansenshus.se/
Barnhusgatan 12-14 (visa karta)
111 24  STOCKHOLM

Arbetsplats
Dansens Hus

Jobbnummer
6193566

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Accountor Ekonomi & Rådgivning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Accountor Ekonomi & Rådgivning AB: