Redovisningsekonom till Siemens Industry Software

Siemens Industry Software AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Siemens Industry Software AB i Stockholm, Solna, Mölndal eller i hela Sverige

Siemens PLM Software, en affärsenhet av Siemens Industry Automation Division, är en ledande global leverantör av mjukvara och tjänster inom product lifecycle management (PLM) med 7 miljoner sålda licenser och 71 000 kunder över hela världen. Siemens PLM Software har sitt huvudkontor i Plano, Texas, och samarbetar nära företag för att leverera öppna lösningar som hjälper dessa att omvandla fler idéer till framgångsrika produkter. För mer information om Siemens PLM Softwares produkter och tjänster, besök www.siemens.se/plm.

Vi söker en erfaren redovisningsekonom till kontoret i Kista. Det är en heltidstjänst. Du rapporterar till den svenska redovisningschefen.

Vi tror att du är en kvalificerad redovisningsekonom som till del vill arbeta med löpande uppgifter men har ett intresse av att utvecklas mot Controlling. Du bör åtminstone ha 5 års erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning, gärna från ett internationellt företag med integrerade system och internredovisning.
Arbetet kräver goda kunskaper i och stort intresse av redovisning och bokslut. Du bör också ha goda kunskaper i svenska och engelska samt vara van att arbeta i PC-miljö. Kunskaper i excel är ett krav. Meriterande är erfarenhet av arbete i SAP, eller motsvarande ERP system samt essbase. Du bör även vara en framåt person som tar egna initiativ. Positiv attityd och förmågan att 'gilla läget' är viktig, och eftersom vi är ett litet team där alla har breda uppgifter är prestigelöshet viktigt så att vi backar upp varandra där det behövs. Du är noggrann och har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Då vår verksamhet befinner sig under expansion är det viktigt att du är öppen för förändringar samt kan arbeta under tidspress.

Vi erbjuder en bred roll där arbetsuppgifterna innefattar:
1. Koncernmellanhavanden och avtalshantering
2. Löpande bokföring, reserveringar, periodiseringar och delaktig i bokslut
3. Kravställare på Siemens GSS (Global Shared Services)
4. Analysera kostnadstrender i samband med bokslut och prognoser
5. Månatliga avstämningar av balanskonton
6. Skapa inköpsrekvisitioner i SAP
7. Bokföra "goods receipt/service entry sheet" i SAP
8. Leverantörsreskontra - scanning, kontering och stöd genom workflow (Backup)
9. Reseräkningshantering - granskning av skatteregler (Backup)

Dagliga kontakter sker både internt inom vår nordiska verksamhet och externt med leverantörer samt återförsäljare.
Vår företagskultur kännetecknas av stort kundfokus och frihet under ansvar i kombination av korta deadlines, snabba bokslut, kvalitet i böckerna och nära till skratt. Ekonomiteamet är mycket integrerat och respekterat i den operativa verksamheten.
Vi erbjuder goda anställningsvillkor, en bra arbetsmiljö, trevliga och kompetenta arbetskamrater och en spännande resa in i framtiden med utmaningar och möjligheter till personlig utveckling.

Ytterligare upplysningar lämnas av Redovisningschef Madeleine Kardell, 08-506 990 63, madeleine.kardell@siemens.com eller CFO Mats Lundin, 08-506 990 24, mats.lundin@siemens.com .

Publiceringsdatum
2012-02-08

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-03-09
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Siemens Industry Software AB

Adress
Siemens Industry Software AB
Kronborgsgränd 7
16487 Kista

Jobbnummer
1151819

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Siemens Industry Software AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Siemens Industry Software AB: