Redovisningsekonom till redovisningsenheten, Österåkers kommun

Österåkers Kommun / Redovisningsekonomjobb / Österåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Österåker, Sigtuna, Upplands Väsby, Vallentuna, Täby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Österåkers Kommun i Österåker, Täby, Stockholm, Nynäshamn eller i hela Sverige

I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker.

Du kommer att arbeta vid redovisningsenheten som tillsammans med enheterna upphandling och ledningsstöd utgör kommunens ekonomiavdelning som leds av ekonomidirektören. Redovisningsenheten hanterar kommunens centrala redovisning, bokslut och årsredovisning, samt är systemägare för kommunens affärssystem Unit4.

Vi arbetar för att tillsammans utveckla och förstärka kommunens redovisningsprocesser och vi är stolta över den kvalitet och service vi levererar till våra kollegor såväl som till kommunens invånare. Arbetet sker under stort eget ansvar och vi kombinerar att arbeta på distans och på kontoret utifrån verksamhetens behov. Enheten leds av redovisningschefen som blir din närmaste chef. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team!

Ditt nya jobb

Arbetsuppgifterna varierar mellan redovisningens olika moment såsom löpande bokföring, kontoavstämningar, periodiseringar och ekonomisk rapportering. Du kommer också att vara delaktig i revisoner med externa revisorer samt i arbetet med att förbättra rutiner, systemanvändning och arbetsprocesser.

Du förväntas att bidra till gruppens arbete mot gemensamma mål och ständiga förbättringar, delta i gemensamma uppdrag och projekt samt bistå eller självständigt utföra andra löpande arbetsuppgifter som teamet får ansvar för.

Tidigare vana från affärssystem, grundläggande IT-kunskaper och lite nyfikenhet på vad digitalisering kan göra för redovisningsprocesserna är en fördel i arbetet. Som redovisningsekonom kommer du även att få hjälpa till med vår ekonomisupport som tar emot frågor via telefon och mejl. Ekonomisupporten hjälper kommuninvånare med deras frågor, hanterar offentliga förfrågningar och hjälper organinsationens medarbetare med redovisningsfrågor och med viss användarsupport i Unit4. Därför är det viktigt att du trivs med många kontakter, har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och att du gillar att ge andra service.

Vi samverkar med andra enheter och avdelningar. Bland annat med upphandling- och inköpsenheten gällande inköp och leverantörer, med förvaltningarnas controllers kring redovisning och bokslut samt med HR och digitaliseringsavdelningen.

Publiceringsdatum
2022-04-20

Profil
• Gymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning, gärna eftergymnasial utbildning inom redovisining
• Minst 5 års erfarenhet av liknade jobb
• Goda kunskaper i Microsoft office, särskilt excel
• Arbetat i Unit4 (Agresso)
• Vi ser det som meriterande om du arbetet i kommunal verksamhet tidigare.

Vi söker dig som är prestigelös, flexibel och proaktiv. Ett lösningsorienterat förhållningssätt är viktigt samt ett teamtänk. Du är noggrann och ansvarsfull med en god analytisk förmåga.

Anställningens omfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidare

Tillträde
Omgående eller enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag

2022-05-06

Visst låter det spännande! Registrera din ansökan via knappen "Ansök". Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt.

Gå gärna in och läs mer på osteraker.se/jobbaiösteråker

Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen.

Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på hemsidan.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Österåker kännetecknas av entreprenörsanda och en stark kultur av företagande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Österåkers kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Österåkers kommun (org.nr 212000-2890), http://www.osteraker.se

Kontakt
Annilie Rydberg, Redovisningschef
annilie.rydberg@osteraker.se
08-540 810 58

Jobbnummer
6553635

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Österåkers Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Österåkers Kommun: