Redovisningsekonom till Promens

Experis Finance Huvudkontor / Redovisningsekonomjobb / Lidköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Lidköping, Götene, Skara, Vara, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Lidköping, Götene, Skara, Vara, Skövde eller i hela Sverige

Promens, med huvudkontor på Island, är en ledande tillverkare av förpackningar och komponenter i plast med 42 fabriker världen över. Fokus ligger på förpackningslösningar för livsmedel, kosmetika, kemikalier, medicinska produkter samt komponenter till industrin. Koncernen omsatte 600 MEURO 2012 och har 3 800 anställda.

På Promens Lidköping AB är vi 120 anställda och omsätter ca 270 MSEK per år. Vår tillverkning och försäljning är främst inriktad på thermoformade och dekorerade förpackningar till livsmedelsindustrin samt för engångsbruk. Lidköping tillhör affärsområde Food & Beverage med 5 tillverkningsenheter placerade i Norden.

www.promens.com

Rekryteringen görs i samarbete med Experis.

Publiceringsdatum
2015-03-12

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Redovisningsekonom kommer du bland annat arbeta med och ansvara för:

• Löpande redovisning
• Månads-, kvartals- och årsbokslut samt årsredovisningar
• Budget- och prognosprocesser
• Deklarationer av olika slag
• Skatt och moms
• Avstämningar och diverse rapportering
• Utveckling av diverse rutiner på redovisningsavdelningen
• Ekonomiska analyser, rapporter och utredningar
• Stötta organisationen i ekonomiska frågor

Du kommer också att arbeta med ekonomiadministrativa rutiner och regler samt viss ekonomistyrning.

Du rapporterar till ekonomichefen och din placering är i Lidköping.

Vem är du?
Du har en civilekonomiutbildning eller motsvarande med några års erfarenhet från kvalificerat redovisningsarbete och koncernrapportering, gärna från tillverkande industri. Vi ser det också meriterande med erfarenhet från arbete i en internationell miljö.

Avseende språk behärskar du svenska och engelska flytande i såväl tal som skrift. Koncernspråket är engelska. Att du behärskar MS Office, och i synnerhet Excel är en självklarhet. Affärssystemet du kommer att arbeta i är Microsoft Dynamics AX och tidigare erfarenhet från detta är meriterande.

Som person har du en hög analytisk förmåga, du jobbar självständigt och tar egna initiativ. Du är social, kommunikativ och har lätt för att samarbeta. Vidare är du noggrann, ansvarstagande och strukturerad. Du tycker om att driva på förbättringar och självständigt planera och genomföra arbetsuppgifter.

Du har lätt för att engagera dig, är målinriktad och har ett prestigelöst förhållningssätt till din omgivning.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsten via länken på denna sida med registrerat och uppdaterat CV. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 23/3.

Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Petra Sivefäldt på telefon 0500-38 14 37.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Petra Sivefäldt 0500-38 14 37

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2201470

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: