Redovisningsekonom till Lugnet i Falun AB

Falu kommun / Redovisningsekonomjobb / Falun
2024-09-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningsekonom till Lugnet i Falun AB" (publicerad 2024-09-23) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun, Borlänge eller i hela Sverige

Är du en noggrann och självgående ekonom med intresse för fastigheter och redovisning? Trivs du i en varierande roll där du får arbeta serviceinriktat och i nära samarbete med dina kollegor? Då kan det här vara rollen för dig!

Lugnet i Falun AB (Lufab) är ett kommunalägt fastighetsbolag som äger, förvaltar och hyr ut fastigheter och anläggningar på Lugnetområdet. Vi ansvarar också för utvecklings- och exploateringsfrågor. Här hålls året runt aktiviteter inom sport, musik, mässor och kongresser, med höjdpunkter som För-VM 2026, Skid-VM 2027 och Junior-VM 2028 - tre av cirka 100 evenemang varje år.

Vi söker nu en engagerad redovisningsekonom som vill bidra till vårt ständigt utvecklande bolag. I denna deltidstjänst på 50 % med flexibelt upplägg kommer du att fokusera på löpande redovisning och andra ekonomiska uppgifter. Du får arbeta i en fantastisk miljö på Lugnetområdet, med närhet till både natur och friskvårdsmöjligheter, vilket skapar en unik och inspirerande arbetsmiljö.

Lugnet i Falun AB som arbetsgivare

I samarbete med Falu kommun och andra aktörer utvecklar vi Lugnetområdet till Europas mest attraktiva året runt-anläggning. Hållbarhet genomsyrar vårt arbete - från underhåll och reparationer till driftoptimering, verksamhets- och fastighetsutveckling. Vårt mål är att skapa en hållbar och attraktiv anläggning för Faluns invånare, med fokus på ekonomi, socialt ansvar och miljö.

Läs mer om Lugnet och Lugnet i Falun AB på: https://www.lugnet.se/om-lugnet/lugnet-i-falun-ab.html

Publiceringsdatum
2024-09-19

Dina arbetsuppgifter
I rollen kommer du att arbeta brett inom ekonomi, med fokus på redovisning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar fakturering till bolagets hyresgäster, granskning av löneunderlag, kontering av leverantörsfakturor samt bokföring och löpande avstämningar. Du arbetar nära företagets businesscontroller, och det finns möjlighet att ta på dig fler ansvarsområden inom ekonomifunktionen beroende på din erfarenhet och vilja att utvecklas.

Med endast åtta anställda blir du en nyckelperson för att hålla ordning på redovisningen. Eftersom vi är en liten arbetsplats, är dina personliga egenskaper extra viktiga, och arbetsuppgifterna kan variera över tid, vilket ger en omväxlande och stimulerande vardag.

Kvalifikationer
För rollen krävs:

• Ekonomisk högskoleutbildning med inriktning inom redovisning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet från redovisningsområdet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig

• God vana av att arbeta i Officepaketet, särskilt Excel och Word

• God förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift

Dina personliga egenskaper
Som redovisningsekonom hos oss är det viktigt att du är noggrann, strukturerad och har god förmåga att planera och organisera dina uppgifter. Du arbetar självständigt, tar initiativ och ser till att hålla deadlines, även i en föränderlig miljö, där du snabbt kan anpassa dig till nya förutsättningar och arbetsuppgifter.
Samarbete är en viktig del av rollen, och vi söker dig som trivs med att arbeta i team och är kommunikativ och lyhörd. Din serviceinriktade inställning gör att du gärna hjälper till att lösa problem, både för kollegor och kunder.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Meriterande kvalifikationer

• Erfarenhet av att arbeta med ekonomisystemet Raindance

• Erfarenhet från arbete på revisions- eller redovisningsbyrå

Anställningsvillkor
Befattningen är en tillsvidareanställning på deltid (50 %) med flexibelt upplägg. Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Intervjuer kan komma att ske löpande.

Kopior på utbildningsintyg lämnas i samband med din ansökan eller vid eventuell intervju.

Kontaktuppgifter

Vill du veta mer om tjänsten så får du gärna kontakta Christer Sundin, Business Controller, tel. 0705-81 33 50, mail: christer.sundin@lugnet.se

Övrig information
Du kommer att få svara på urvalsfrågor när du skickar in din ansökan. Frågorna är ställda utifrån de krav som är uppsatta för tjänsten och dina svar kommer ligga till grund för det första urvalet.

Lugnet i Falun AB använder kompetensbaserad rekryteringsmetodik för att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via rekryteringssystemet i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta rekryteringscenter@falun.se

Kontaktinformation
Christer Sundin

Arbetsplats
Lugnetvägen 83

791 83 Falun

Ersättning
. Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4862548470".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Falu kommun (org.nr 212000-2221), http://www.falun.se/

Jobbnummer
8910344

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falu kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falu kommun: