Redovisningsekonom till Dagab
Bravura Sverige AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2023-06-15Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Dagab.
Om företagetDagab är en gemensam organisation för inköp, lager och transport till Willys, Hemköp och Axfoods övriga butikskedjor, såväl som för e-handeln där bland annat Mat.se ingår. Dagab är en del av Axfood AB som är noterat på Nasdaq Stockholm AB:s Large Cap-lista. Hos oss ger drivkraft växtkraft - och inom koncernen utvecklas vi tillsammans.
Är du redo att ta plats inom Axfood där kunden alltid står i centrum?
Dina arbetsuppgifterSom redovisningsekonom har du en viktig roll inom bolagets redovisningsfunktion. Du arbetar tillsammans med redovisningschefen med att säkerställa korrekt rapportering och verkar för att lagstiftning inom området samt bolagets interna regelverk efterlevs. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består bland annat av löpande redovisning, bokslutsarbete, rapportering och årsredovisning. Du arbetar vidare med andra förekommande ekonomirelaterade arbetsuppgifter så som periodiseringar, bonusuppföljningar och kostnadsuppföljningar. I rollen utgör du också ett stöd i form av intern support för verksamheten i redovisningsfrågor.
Du får även möjlighet att tillsammans med redovisningschefen delta i och leda interna projekt, samt på andra sätt bidra till redovisningsfunktionens fortsatta utveckling.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, meriterande med inriktning mot redovisning
• Minst tre-fem års arbetslivserfarenhet inom redovisning där du arbetat självständigt med bokslut. Meriterande om du har erfarenhet från ett större företag
• Du talar och skriver obehindrat på svenska
• Goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel
• Det är meriterande med kunskaper inom SAP
Vi tror att du har förmågan att driva dina egna arbetsuppgifter framåt och trivs med att arbeta mot deadlines. Samtidigt trivs du i att samarbeta med andra och gillar att ta initiativ. Vi tror också att du är en person som har en god analytisk förmåga där du kan tänka abstrakt inom det ekonomiska området. Därtill är det viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i det dagliga arbetet, du ser sakers långsiktiga betydelse och konsekvenser och anpassar dina handlingar utefter detta. Slutligen har du en god kommunikativ förmåga och är van att ha många kontaktytor. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Torsplan, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt överenskommelse.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-07-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Janina Bohlin
janina.bohlin@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 7885764
Observera att sista ansökningsdag har passerat.