Redovisningsekonom till BDO Shared Service Center

BDO Mälardalen AB / Redovisningsekonomjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos BDO Mälardalen AB i Jönköping, Borås, Linköping, Kungsbacka, Göteborg eller i hela Sverige

Vill du vara med och bygga upp BDO:s nya Shared Service Center i Jönköping? Vi söker nu en driven och ansvarstagande redovisningsekonom som vill utvecklas tillsammans med oss!

BDO är en global ledare inom revision, affärs- och skatterådgivning samt outsourcing av redovisning och lön. Nu expanderar vi vår verksamhet med ett nytt Shared Service Center. Här kommer du att få möjlighet att arbeta i ett dynamiskt team, där vi tillsammans levererar standardiserade revisions- och redovisningstjänster till våra kollegor runt om i Sverige.

Om rollen

Som Redovisningsekonom på vårt Shared Service Center stöttar du revisorer och redovisningskonsulter från hela Sverige med standardiserade uppgifter, samt arbetar nära ett team av juniora konsulter. Framför allt ansvarar du för processer kopplade till leverantörsreskontra, inklusive attestering och betalflöden men på sikt finns möjligheter att även arbeta med andra tjänster som BDO Shared Service Center tillhandahåller, såsom exempelvis granskning och upprättande av årsredovisning, stickprovsgranskning, närståendetransaktioner, fastighetsrapporter, upprättande av inkomstdeklarationer, analys av lager, kundfordringar och bokföringsorder med hjälp av Power BI, diverse värderingsfrågor samt andra liknande förekommande arbetsuppgifter. Det här är en fantastisk möjlighet för dig som vill bredda din erfarenhet och ta dig an en ny roll i en spännande satsning.

Om dig

För att trivas i rollen är du noggrann, strukturerad och serviceinriktad samt trivs med att arbeta efter tydliga processer. Du är ansvarstagande och van vid att arbeta såväl självständigt som i team. För att lyckas i rollen är du positiv till digitala verktyg och system och har en god kommunikativ förmåga. Vidare ser vi att du:

• Har en akademisk utbildning inom ekonomi, gärna med inriktning mot redovisning och revision, alternativt YH-utbildning till redovisningsekonom
• Har minst ett par års erfarenhet som ekonom, redovisningskonsult eller ekonomiassistent och god kunskap inom leverantörskontrahantering
• Har kunskap i Fortnox, Hogia, Visma samt goda kunskaper i Excel och Power BI
• Har goda kunskaper i svenska och engelska då BDO ingår i en internationell organisation.

Vi erbjuder dig

På BDO får du arbeta i en modern arbetsmiljö på vårt nyrenoverade kontor i centrala Jönköping. Här möts du av ett engagerat team med blandade åldrar och erfarenheter. Du får chansen att vara en del av något nytt och bidra till utvecklingen av vårt Shared Service Center. Vi i befinner oss på en förändringsresa vilket innebär att du kommer lära dig nya saker och växa i rollen. Vi satsar på individuell utveckling och lägger stort fokus på utbildningar och att skapa förutsättningar för långsiktiga karriärmöjligheter inom olika områden. Vi erbjuder även en konkurrenskraftig lönemodell, brett förmånspaket, hälsofrämjande aktiviteter, after work med mera, men kanske viktigaste av allt - trevliga kollegor!

Hos oss på BDO tror vi på att våra medarbetare själva är med och påverkar sin framtid - om du har mod, vilja, fokus och engagemang kan du nå hur långt du vill!

Här kan du lära känna oss på BDO!

Vill du bli en av oss?

Vad kul! Skicka då in din ansökan redan idag då urval sker löpande. Intervjuer kommer att ske 17-18 oktober. Startdatum för tjänsten är den 2 december 2024, med en utbildningsvecka och fortsatt handledning under uppstarten. Vi hoppas att du har möjlighet att arbeta samtliga helgfria vardagar under december månad samt att du är tillgänglig för vidare utbildning den 7-8 januari.

Vid frågor, hör av dig till Maria Carlén, Operations Manager på maria.carlen@bdo.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om BDO

BDO är en heltäckande affärspartner till företag i deras vardag och på deras utvecklingsresa. Vi erbjuder bred och djup kunskap inom affärsrådgivning, revision, skatt och outsourcing av redovisning och lön. Vi finns på ett tjugotal kontor runt om i Sverige och ingår i BDO:s världsomspännande nätverk - en av världens största revisions- och konsultorganisationer med över 110 000 medarbetare i fler än 160 länder, och i Sverige är våra cirka 700 medarbetare grunden till vår utveckling och vår absolut viktigaste tillgång. Personligt engagemang är lika viktigt för oss som kunskap och kvalitet. Vi tror att det är den insikten som har gett oss branschens nöjdaste kunder sedan 2013. Läs mer om BDO som företag här.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bdo Mälardalen AB (org.nr 556291-8473)

Arbetsplats
BDO AB

Jobbnummer
8938878

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från BDO Mälardalen AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos BDO Mälardalen AB: