Redovisningsekonom med kunskap i Dynamics 365 till internationellt bolag

SJR in Sweden AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
2025-05-05


Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR in Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Är du trygg inom redovisning och söker en ny utmaning i en bred och ansvarsfull roll? Just nu letar vi efter en självgående redovisningsekonom som har möjlighet att hoppa på en ny tjänst innan sommaren. Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2025-05-05

Om tjänsten
Som redovisningsekonom hos vår kund kommer du att ha ett helhetsansvar för det ekonomiska arbetet på bolagsnivå, med fokus på både operativa och rapporteringsrelaterade uppgifter. Du arbetar löpande med att kontrollera och registrera ekonomiska transaktioner, bokföring och avstämningar. Du ansvarar för månads-, kvartals- och årsbokslut samt upprättar lokala rapporter och försäljningsprognoser. Rollen är bred och kan även innebära att du stöttar i löneadministration och enklare HR-frågor. Du arbetar nära ekonomiassistent och VD och rapporterar till Norge samt har kontakt med shared service center utomlands. Arbetet sker huvudsakligen i Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations samt i Excel.

Detta är initialt ett konsultuppdrag via SJR med start så snart som möjligt. Uppdraget är på heltid och pågår i sex månader med möjlighet till en långsiktig anställning hos vår kund. Du utgår från företagets kontor i Partille och kan vid intresse arbeta ca 1 dag/vecka hemifrån.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som är stark i redovisning och som trivs i en bred och varierad roll. Du har goda kunskaper inom bokslut, skatt, moms, avstämningar och ekonomisk rapportering. Vidare är du trygg i Excel och har erfarenhet av att arbeta i Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations. Då bolaget är verksamt internationellt känner du dig bekväm i att kommunicera på engelska i både tal och skrift.

Dina personliga egenskaper
För att lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad, självgående och noggrann. Du trivs med att ta ansvar och har lätt för att växla mellan olika typer av arbetsuppgifter, både operativa och mer analytiska. Du arbetar lösningsorienterat, kommunicerar tydligt och har en god samarbetsförmåga. Vidare har du lätt för att anpassa dig till nya system och arbetssätt och har en prestigelös inställning till ditt arbete.

Så ansöker du
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Hanna Niklasson på 0704-715901. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-05-19.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

#Bildlänk
https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_interim__natur_annons-61-1.png

Ersättning
Fast l?n

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-05-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1278".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
SJR in Sweden AB (org.nr 556652-3980), http://www.sjr.se/

Kontakt
Hanna Niklasson
hanna.niklasson@sjr.se

Jobbnummer
9320560

Prenumerera på jobb från SJR in Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR in Sweden AB: