Redovisningsekonom med driv och intresse för personaladministrat

Maxkompetens Konsult AB / Redovisningsekonomjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-04-20

Arbetsuppgifter
För kunds räkning söker vi omgående en junior och driven Ekonom på heltid!

Som Ekonom hos vår kund arbetar du främst med:

• Löpande bokföring och löneadministration
• Kontroll och granskning av tidrapportering samt kontakt med Verksamhetschefer.
• Rapportering och sammanställningar till Försäkringskassan, Skatteverket och övriga externa instanser.
• Avstämning och återrapportering av tidssaldon, sjukfrånvaro etc.
• Övriga administration och mottagning av besökare samt telefon- och servicehantering.

Tjänsten kan komma att utvecklas mot en något mer renodlad ekonomitjänst efterhand!

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Maxkompetens men arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag. För rätt person finns det dock goda chanser att efter sex månader bli anställd direkt hos vårt kundföretag.

Profil
Vi söker dig som är utbildning Ekonom på högskole- eller universitetsnivå, alternativt har motsvarande praktisk erfarenhet inom redovisning. Du har ett genuint intresse för såväl redovisning som personal- och löneadministration samt trivs du med att arbeta i en mångfacetterad roll.

Som person är du driven, nyfiken och arbetsam. Du gillar att arbeta i en relativt fri roll där du får ta stort ansvar och ges möjlighet att vara med och påverka. Du har lätt för att lära samt ställer du dig positiv till förändringar och har ett intresse för att arbeta i en varierande arbetsmiljö. Vidare är du noggrann, öppensinnad och serviceinriktad, du fungerar bra i grupp och är mån om att leverera enligt givna tidsramar. Att du har en hög flexibilitet och sinne för ordning och reda ser vi som en självklarhet.

För att lyckas i rollen har du även goda muntliga och skriftliga kunskaper i såväl svenska och engelska, samt har du goda kunskaper i något eller flera ekonomisystem, gärna Fortnox.

Start: Omgående, dock senast i mitten av maj månad.
Arbetsplats: Centralt i Växjö.
Arbetstid/omfattning: Heltid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka gärna in din ansökan redan idag via vår hemsida www.maxkompetens.se . Välkommen med din ansökan!

Om företaget
Maxkompetens startade 2003 och har kontor på sex orter i Sverige. Vi är ett av Sveriges ledande företag för uthyrning av studenter och akademiker och har en stor del av vår verksamhet riktad mot teknik och industri. Vi tillsätter årligen över 1 000 jobb och har ca 250 konsulter ute på uppdrag varje dag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-30
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3459
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Fanny Elheim 0470-788053 fanny.elheim@maxkompetens.se

Företag
Maxkompetens Konsult AB

Adress
Maxkompetens Konsult AB
Framtidsvägen 12
35196 Växjö

Kontorsadress
Framtidsvägen 12, Växjö

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2255799

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens Konsult AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens Konsult AB: