Redovisningsekonom / Ekonom Till Ysds
Bravura Sverige AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2020-07-03FöretagetYour Special Delivery Service startades 2006 och har sedan dess haft en stark tillväxt. Idag har företaget 10 kontor i 7 länder, bland annat i New York, Amsterdam och Köpenhamn. Företaget är specialiserade på kundanpassade och extremsnabba leveranser. YSDS specialiserar sig framförallt på att frakta farliga, temperatur- eller tidskänsliga produkter. De är en aktör som skiljer sig mot sina konkurrenter genom sin anpassning till kundens behov och arbetar med ledorden: enkelhet, pålitlighet och engagemang.
På stockholmskontoret som ligger vid Gärdet är de idag totalt 26 medarbetare.
Dina arbetsuppgifterSom redovisningsekonom arbetar du i en bred och varierande roll där ditt huvudsakliga fokus är att arbeta med YSDS redovisning. Du sköter den löpande bokföringen i form av inkommande kundbetalningar och kontrollering av fakturor. Du ansvarar för rapporteringen, månadsbokslut samt årsbokslut. Vidare är du även ansvarig för att hantera inkommande och utgående kund- och leverantörsfakturor, kontera och bokföra utlägg, avstämningar, besvara betalningspåminnelser och analysera eventuella differenser i det ekonomiska flödet. I rollen tillkommer även en del administrativa ekonomirelaterade arbetsuppgifter.
YSDS är en snabbväxande organisation och i dess finansavdelning har du möjligheten att påverka, forma och utveckla rollen. Du arbetar självständigt på företagets ekonomiavdelning tillsammans med företagets CFO.
Kvalifikationer• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna med inriktning mot redovisning alternativt motsvarade arbetslivserfarenhet
• Tidigare erfarenhet av redovisning
• Goda kunskaper i Microsoft Office
• Erfarenhet av Fortnox är meriterande
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska
För att trivas i rollen är du van att arbeta självständigt och ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är nyfiken och drivande och tar reda på den information som du behöver för att genomföra ditt arbete på bästa sätt. Då rollen är formarbar är du initiativtagande och kommer gärna med idéer och förbättringsförslag. Du är strukturerad och har förmågan att behålla ett lugn trots komplexa arbetsuppgifter. Slutligen är du kommunikativ och trivs väl i samarbete med andra.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här:
https://www.bravura.se/din-karriar.Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: redovisningsekonom, ekonomiassistent, ekonomi, accountant, redovisning, bokföring, bokslut, redovisningsarbete, Excel, heltid, Stockholm
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-08-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBravura Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Jobbnummer 5286462
Observera att sista ansökningsdag har passerat.