Redovisningsekonom
Randstad AB Göteborg / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
2012-07-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningsekonom" (publicerad 2015-02-20) ⬅️
Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB Göteborg i Göteborg,
Partille,
Kungälv,
Öckerö,
Härryda eller i
hela Sverige Redo för drömjobbet? Få företag erbjuder lika stora möjligheter att utvecklas i arbetslivet som Randstad. Vi tillhör de företag i världen som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning. Som konsult på Randstad erbjuder vi dig möjligheten att på kort tid skaffa dig bred erfarenhet, chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du har en möjlighet att utveckla din kompetens. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och som konsult är du Randstads ambassadör och vårt ansikte utåt.
Söker du en arbetsplats som erbjuder en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät? Då kommer du trivas som konsult på Randstad.
Vi söker nu, till vår kund i Göteborg, en redovisningsekonom på heltid med start i september. Då uppdraget är ett inhyrningsuppdrag finns goda möjligheter till anställning hos kundföretaget.
Dina arbetsuppgifter
Arbetet kommer innebära att du är en del av kundföretagets ekonomiavdelning. Där kommer du att sammanställa och upprätta vecko- månads- och kvartalsrapporter samt ansvara för administration av månadsrapportering. Du kommer, tillsammans med ekonomichefen, upprätta årsredovisning BR, RR kassaflödesanalys och noter. I dina arbetsuppgifter ingår även att, bistå i framtagandet av rapporter för ekonomistyrning, delta i budget- och prognosarbete, rapportera till SCB samt ansvara för viss personaladministration.
Din bakgrund
För att klara av arbetet är det ett krav att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt universitets- eller högskoleutbildning. Du kommer att arbeta mycket i Excel vilket gör att expertiskunskaper i detta är ett krav. Har du erfarenhet av bokföringssystemet Baan samt rapportering i Perform och/eller Frango är det ett plus. Eftersom koncernspråket är engelska är det ett krav att du behärska språket i både tal och skrift, har du dessutom kunskaper i tyska är det meriterande.
Dina egenskaper
För att trivas på ditt nya arbete krävs att du kan arbeta självständigt såväl som i grupp. Då vår kund värdesätter teamwork är det av största vikt att du har samarbetsförmåga och är mån om att hjälpa dina kollegor. Det är viktigt att du trivs och kan arbeta effektivt under tidspress, då arbetet kring månadsskifte kan bli stressigt för att klara deadlines. För att klara arbetet är det viktigt att du är noggrann, har ett analytiskt tänk och tålamod med administration.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Jessica Lindahl på telefon 031-333 60 50.
Vi ser fram emot din ansökan!
Publiceringsdatum2012-07-11Arbetstider och omfattningDagtid
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-08-12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagRandstad AB Göteborg
AdressRandstad AB Göteborg
Nils Ericsonplatsen 3
41103 Göteborg
Jobbnummer 1293652
Observera att sista ansökningsdag har passerat.