Redovisningsassistent till växande byrå
Framtiden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Är du en driven person med god förståelse för ekonomi och bokföring? Då har vi tjänsten för dig! Åt kunds räkning söker vi nu en redovisningsassisten till kontoret i centrala Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsassistent kommer du att hjälpa flera företagskunder parallellt med löpande bokföring vilket bland annat innebär:
• Momsredovisning till skatteverket
• Löner
• Kundkontakt
• Tömma posten
Idag arbetar 5 medarbetare på företaget och de arbetar i Visma samt Fortnox. Du kommer få se helheten av företaget, allt från att posten kommer i brevlådan tills att det blir bokslut. Du kommer arbeta nära ekonomerna och agera som deras högra hand.
Om företaget
Vår kund är en byrå som arbetar med redovisning och bokföring för mindre bolag. Idag har de en kundkrets på ca 550 kunder, med allt från 0-20 anställda. De tillhandahåller tjänster som bokslut, deklarationer, löpande bokföring samt momsredovisning.
På arbetsplatsen är det högt i tak och en "vi-känsla", där de anställda bryr sig om och ställer upp för varandra. De erbjuder ett mentorskap som allt mer övergår i självständigt arbete och eget ansvar.
Byrån är öppen för kompetensutveckling och det finns goda utvecklingsmöjligheter, om intresse visas.
Din profil
För att passa som redovisningsassistent behöver du som person kunna se helheten och ha en känsla för systemet. Du kan strukturerat driva ditt eget arbete och behåller lugnet i stressade situationer. Du trivs i högt arbetstempo och har inga problem med att hålla deadlines.
Skallkrav
• Relevant utbildning inom redovisning, alternativt motsvarande kunskaper från arbetslivet
• Någon form av erfarenhet inom bokföring
• God svenska i tal och skrift
Meriterande
• En kunskap om och förståelse för kundreskontra samt leverantörskontra
• Erfarenhet av Visma och Fortnox
Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Ort: Göteborg
Arbetstider: 8-17
Lön: Enligt kollektivavtal
Start: Omgående, eller enligt överenskommelse
Vi behandlar ansökningar löpande, så ansök redan idag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-03-17ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-14
Ange följande referens när du ansöker: 11106
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTheresia Sundström
theresia@framtiden.com 0723-019519
FöretagFramtiden AB
AdressFramtiden AB
Drakegatan 7
41250 Göteborg
KontorsadressDrakegatan 7
Jobbnummer 3381225
Observera att sista ansökningsdag har passerat.