Redovisningsansvarig-konsultuppdrag

Experis Finance Huvudkontor / Redovisningsekonomjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Västerås, Eskilstuna, Enköping, Köping, Sala eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2015-04-30

Dina arbetsuppgifter
För kunds räkning söker vi en konsult för ett 6 månaders uppdrag som redovisningsansvarig med stor möjlighet till förlängning. Det är viktigt att du känner dig bekväm med att utföra hela processen från löpande redovisning till årsbokslut.
Arbetsuppgifterna innefattar:
• Ansvara för att enheten lever upp till god redovisningssed och redovisningsprinciper
• Ansvara för och utföra månatliga bokslut och rapporterar till koncernen (BPC)
• Ansvara för och utföra momsredovisning och intrastatrapportering samt övrig SCB-statistik (utom sysselsättningsstatisk som hanteras av HR Group).
• Skapa underlag till och boka bokföringsorder och annan löpande redovisning vid bokslut
• Genomföra lagervärdering och inkuransbedömning vid bokslut
• Ansvara för att lagerinventering görs enligt fastställd policy, med stöd av inköp/logistik och produktion.
• Ansvara för uppdatering och underhåll av enhetens anläggningsregister.
• Administrera gällande sakförsäkringar inom enheten och rapporterar underlag för försäkringsbedömning
• Vara kontaktperson gentemot myndigheter, exempelvis Skatteverket, SCB, Försäkringskassan
• Upprätta årsredovisning inklusive bokslutsbilagor och årsberättelse samt deklaration
• Ansvara för och utför uppgifter inom cash management, inklusive avstämning av likvidkonton, omvärderingar, netting och utlandsbetalningar
• Ansvara för och utföra sälj/köp av valuta samt valutasäkringar
• Vara kontaktperson gentemot löneavdelningen
• Ansvara för och utför kontoavstämningar
• Ansvara för kontakter gentemot revisorer

Vem är du?
Du har en utbildning inom ekonomi samt flerårig arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom. Du har stor vana av att arbeta i ekonomisystem, rapportsystem och Excel. Som person är du strukturerad, självgående och driven. Du är flexibel, gillar att ta i där det behövs samt är ödmjuk och har en mycket bra samarbetsförmåga.

Vad kan vi erbjuda dig?
Experis står för experience och expertise!
Hos oss får du som konsult utveckling genom spännande uppdrag på marknadens hetaste företag, personlig och yrkesmässig utveckling genom mentorskap mellan juniora och seniora konsulter samt möjlighet att bygga ditt professionella nätverk med personer inom din yrkeskategori via våra interna konsultnätverk.

Med 1600 konsulter och 6500 genomförda rekryteringar bara det senaste året är Experis Sveriges största konsult- och rekryteringsföretag inom segmentet chef och specialist. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag, avtal gällande hushållsnära tjänster och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsterna via ansökningslänken nedan med registrerad CV. Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.eller brev. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta anders.jansson@se.experis.com

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Iréne Lindgren 021-15 12 06

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2273836

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: