Redovisningsansvarig- nordisk nivå

Kelly Services AB / Redovisningsekonomjobb / Malmö
2013-01-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningsansvarig- nordisk nivå" (publicerad 2013-02-27) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kelly Services AB i Malmö, Lomma, Lund, Svedala, Trelleborg eller i hela Sverige

Till en av våra kunder, Norgren AB, söker vi en Redovisningsansvarig på nordisk nivå. Primärt kommer arbetet att bedrivas i Malmö men tjänsten inkluderar även regelbundna besök på kontoret i Köpenhamn och begränsade resor till de övriga nordiska länderna.

Norgren är ett brittiskt företag som bedriver konsultverksamhet och försäljning av pneumatiska komponenter och system, luftbehandlingsutrustning, elektronisk styrning och hantering utrustning e.t.c. Norgren är verksama över hela världen och sysselsätter idag 6000 personer och har ett försäljnings-och servicenät i 75 länder. Norgren AB är ett säljbolag i Sverige och är en del av en nordisk organisation på 80 personer med huvudkontor i Danmark.

I samråd med nordisk ekonomidirektör kommer du att ansvara för den svenska redovisningen samt besitta ett arbetsledande ansvar för 2 ekonomer i Norge och Danmark. Dessutom kommer tjänsten innebära ett nära samarbete med den nordiske controllern.

Ansvarsområden

För det svenska företaget:
• Kundfordringar, inklusive kredit och inkassoärenden
• Redovisning, inklusive avstämningar av drift-och balansräkning
• Månatlig rapportering
• Kontakt med Shared Service Center i Tjeckien
• Förberedelse och bokföring av löner
• Kontakt med bank, myndigheter, revisorer osv
• Delaktighet i budgetarbete
• Ad-hoc uppgifter

För de nordiska länderna:
• Delaktighet i budgetarbete
• Delaktig i "best practice", och optimering av redovisningsprocesser i Norden

Yrkeskvalifikationer:
• Du har en högskoleexamen eller motsvarande utbildning med inriktning ekonomi gärna redovisning.
• Du har erfarenhet från en liknande position - helst från ett internationellt företag
• Du har kunskaper i svensk arbetsrätt och lön
• Du hanterar obehindrat engelska, i tal såväl som i skrift
• Du är en avancerad användare av Excel och hanterar även något modernt ekonomisystem
• Ledarerfarenhet är inte ett krav, bara du har modet att ta denna utmaning!!

Personliga färdigheter:
• Du är ansvarfull, självständig och engagerad
• Du arbetar på ett strukturerat, systematiskt och lösningsorienterat sätt
• Du behåller kontrollen i stressade situationer och trivs med förändringar
• Som person är du utåtriktad och kan påverka din omgivning positivt
• Du är serviceinriktad och trivs med praktiska göromål

Du erbjuds:
• Ett självständigt och utmanande jobb med möjlighet till personlig utveckling
• Mångsidig arbete i ett internationellt företag med stabil ekonomi

Tidsfrist:
Vi kallar regelbundet kandidater till intervju, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Alla ansökningar behandlas strängt konfidentiellt.

Publiceringsdatum
2013-01-29

Så ansöker du
Om du är intresserad? Sök jobbet via vår hemsida http://www.kellyservices.se . Vid frågor, kontakta rekryteringskonsult Mersa Botonjic, 0706590163

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-02-15
Ange följande referens när du ansöker: SE8001MB000047
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Kelly Services AB

Adress
Kelly Services AB
11139 STOCKHOLM

Kontorsadress
Regeringsgatan 77

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-546 511 00

Jobbnummer
1451210

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kelly Services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kelly Services AB: